انتخاب ایده استارت آپی مدرسه مفید قیطریه در دومین رویداد ملی ستاپ

blank

ایده نوآورانه و استارت آپی مدرسه مفید قیطریه با نام “مفید تعاملی نو” در دومین دوره رویداد ملی ستاپ انتخاب و موفق به کسب سرمایه ۱۰۰ میلیون تومانی شد.
سیدرضا معصومی نژاد مدیر دبیرستان مفید قیطریه در مورد روند شکل گیری ایده این استارت آپ گفت: آبان سال گذشته در همایش پایانی اولین دوره رویداد ملی ستاپ “سکوی تعالی آموزش و پرورش ” شرکت کردم. ستاپ به نوعی به استارت‌آپ‌هایی فرصت رشد و تعالی می‌دهد که در راستای فعالیت‌های آموزشی کار می‌کنند.
احساس کردم در این فضا حضور مدارس و معلمین پررنگ نیست و چقدر ما نیاز داریم که فعالیت‌هایی که به آموزش و پرورش می‌پردازند از دل مدارس و معلمین خارج شوند و همچنین لازم است برای تربیت نسل خلاق و فعال بسیاری از آموزشهای کسب و کار و سواد مالی را به معلمین و دانش آموزانمان بیاموزیم.
از آنجا جرقه تشکیل استارتاپ‌هایی در ذهنم خورد که از دل مدرسه بجوشد و معلم و دانش آموز و مدرسه را درگیر کند و بسیاری از نیازهای مدارس را پاسخگو باشد شاید توجه به فضای کسب و کار آموزشها و تربیت‌مان را نیز در مدرسه کاملتر کند از این رو خود را مدیون ستاپ می‌دانم.
به کمک آقایان یوسف پرخید و مهراب بهلولی از فارغ التحصیلان و معلمین مدرسه خودمان مفید، ایده راه اندازی یک پلتفرم ملی که در آن فرایندهای یادگیری آموزش و ارائه مطلب در فضایی جذاب‌تر و تعاملی‌تر ارائه شود را پیش بردیم و در گام اول در جشنواره ستاپ در بخش ایده پردازی “پیش بذری” شرکت کردیم و به توفیق خدا در گام اول موفق به کسب سرمایه اولیه‌ای هرچند ناچیز اما امید بخش شدیم.
هدف ستاپ بهینه شدن فضای تعلیم و تربیت، به خصوص احیا و اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. اصلی‌ترین برنامه ستاپ برای این مسئله برگزاری رویداد سالیانه با عنوان “رویداد ملی ستاپ” است و در کنار آن خدماتی چون شتابدهی و سرمایه‌گذاری ایده‌ها و کسب‌وکارهای حوزه تعلیم و تربیت، برگزاری کارگاه‌ها جهت توانمندسازی معلم‌ها و کسب‌وکارهای حوزه تعلیم و تربیت و ارائه فضای کار اشتراکی، را ارائه می‌دهد.
از بین ۳۵۰ طرح رسیده به دبیرخانه رویداد ستاپ در سال جاری ، ۱۵۰ ایده دریافت شد که ۱۷ ایده مستعد حضور در بوت‌کمپ ستاپ شناخته شدند. در پایان این بوت‌کمپ، ضمن ارزیابی ایده‌‌های ارائه‌شده، ۶ ایده‌ برتر این حوزه از جمله ایده “مفید تعاملی نو” از نگاه داوران موفق به دریافت ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه پیش‌‌بذری شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *