گزارش اردوی جهادی شیروان ـ شهریور ۱۴۰۱

 فعالیت¬های عمرانی
اول تیرماه سفر پیش قراولی برای بازدید از منطقه برگزار شد. در این سفر با مسئولین کمیته امداد شهرهای اسفراین ، شیروان و قوچان جلسه داشتیم و شرایط برگزاری اردوی جهادی را بررسی کردیم. پس از سفر گزارش این جلسات را در شورای سیاست گذاری دبیرستان ارائه کردیم و نهایتا جمع¬بندی اعضای شورا بر این شد تا اردوی جهادی امسال پس از ۲ سال وقفه در شهرستان شیروان برگزار ش
با توجه به نظر شورای دبیرستان ، هماهنگی های اولیه با ادارات شیروان از اواخر تیرماه شروع شد. با نظر مسئولین اداره آموزش و پرورش مدرسه شبانه¬روزی عترت در روستای اسلام آباد به عنوان محل اسکان ما تعیین شد. با مدیر مدرسه صحبت کردیم و به نظر می¬رسید همراهی¬های لازم برای برگزاری چنین اردویی را با ما خواهند داشت.
از همان تاریخ هماهنگی پروژه¬های کاری را با کمیته امداد شیروان آغاز کردیم. و نهایتا برای انجام ۵ تا ۷ پروژه با ایشان به توافق رسیدیم.
با توجه به هزینه¬ی بالای ساخت مسکن (هر واحد ۶۰ متری حدود ۲۵۰ میلیون تومان هزینه دارد) عملا پروژه¬های ساخت مسکن متوقف شده¬اند و لذا مواردی که ما با کمیته امداد توافق کردیم عملا حصارکشی و ساخت سرویس بهداشتی می¬باشد.
اواسط مرداد ماه آقای لطفی (فارغ التحصیل دوره ۲۳ و رئیس اردوی جهادی فارغ التحصیلان دبیرستان) یک سفر پیش قراولی ۲ روزه به منطقه شیروان داشت و پروژه¬های پیشنهادی را از نزدیک بررسی کرد و مطابق گزارشات ایشان ۶ مورد را برای کار انتخاب کردیم که البته بعدا و در طول برگزاری اردو مورد هفتمی هم به این ۶ تا اضافه شد.
نهایتا پس از گزارش¬های آقای لطفی ۳ پروژه در روستای رضا آباد و ۳ پروژه را در روستای حسین آباد قطعی کردیم.
روستای رضا آباد
گروه ۱ : آقای غلامرضا دولت¬آبادی ، حصارکشی حیاط
گروه ۲ : آقای ناصر محمد قلی¬زاده ، حصارکشی حیاط و اصلاح معبر روستا
گروه ۳ : آقای محمدرحیم عارف¬خانی ، حصارکشی حیاط
روستای حسین آباد
گروه ۴ : آقای مسلم رفیعی ، اصلاح دیوار حیاط و ساخت سرویس بهداشتی
این پروژه ۴ روز طول کشید و ۲ روز بعدی به روستای رضا آباد منتقل شدند و در یک گروه جدید مشغول شدند
گروه ۵ : آقای رمضانعلی الهامی ، ساخت حمام و سرویس بهداشتی
این پروژه ۵ روز طول کشید و روز آخر این گروه مشغول کف¬سازی حیاط خانه سرایدار مدرسه شدند
گروه ۶ : آقای رحیم کرد ، حصارکشی حیاط
کمکهای جمع آوری شده برای برگزاری مسافرت و همچنین کمک به ساخت پروژههای عمرانی ۳۰۰ میلیون می باشد که حدود یک سوم آن هزینه برگزاری اردو بوده و توسط خود شرکت کنندگان واریز گردیده است .
امسال هم مانند اردوهای قبلی کمکهای غیرنقدی که توسط اولیا و خیرین جمع آوری شده بود به منطقه اعزام شد و یکی از روزها توسط گروهی از دانش آموزان به همراه مسوولین کمیته امداد بین نیازمندان توزیع شد.
۳ راس گوسفند هم توسط خیرین تقبل شده بود که در همان منطقه ذبح و بین نیازمندان توزیع شد.
دو عدد یخچال و اجاق گاز هم توسط خود دانش آموزان حاضر در اردو و در حین اردو خریداری شد و به دو خانواده نیازمند اهدا شد.
تعداد دانش¬آموزان حاضر در اردو ۵۴ نفر بود که به ۶ گروه کاری تقسیم شده بودند. لیست اسامی گروه¬بندی ها در ادامه تقدیم خواهد شد.
اولین روز کاری جمعه ۴ شهریور و آخرین روز کاری (ششمین روز) چهارشنبه ۹ شهریور بود.

همکارانی که بصورت تمام وقت و یا پاره وقت در این اردو حاضر بودند عبارتند از:
جناب آقایان:معصومی نژاد-یزدانی-کلانتریان-هشترودی-کردی-میلانی-نعمت-بارنجی-زواریان- موسی زاده- داودی
برنامه های روزانه اردو:
برنامه روزانه اردوی جهادی با بیدارباش و اقامه نماز شروع می شد.پس از ورزش صبحگاهی و صرف صبحانه،عزیزان با لباس کار صبحگاه را اجرا می کردند و سپس به سمت محل کار خود حرکت می کردند.نماز ظهر را در سر کار اقامه می نمودند.ناهار را در مدرسه صرف کرده و سپس به استراحت بین روز می پرداختند.طبق برنامه از قبل تعیین شده ای،عصرها تا پایان شب برنامه هایی اجرا می شد که در جدول زیر آمده است.
زیارت سلطان طوس در مشهد:
روز چهارشنبه ۹/۶/۱۴۰۱ بعد از اتمام ششمین روز کاری و پاکسازی مدرسه همگی به سمت مشهد مقدس حرکت کردند و تقریبا به مدت یک شبانه روز مهمان امام رئوف بودند
در نهایت همه عزیزان جمعه ۱۱ شهریور حوالی ۹ صبح در راه آهن این اردوی به یاد ماندنی را به اتمام رساندند.