گزارش اردوی جهادی ـ شهرستان ورزقان ـ روستای جوشین

اردوی جهادی مفید با شرکت ۸۹ نفر از دانش آموزان اول،دوم وسوم مدرسه و با حضور ۱۳ نفر از معلمان و مربیان از تاریخ ۸/۴/۹۲ لغایت ۱۷/۴/۹۲ در استان آذربایجان شرقی، شهرستان ورزقان،روستای جوشین برگزار شده است.
برنامه یک روز اردو :
بیدار باش در ساعت ۵:۱۰ انجام می گرفت و دانش آموزان آماده اقامه نماز صبح می¬شدند. بعد از نماز،دعای پرفیض عهد به صورت دسته جمعی قرائت می¬شد .
برنامه ورزش صبحگاهی هر روز در محوطه حیاط استقرار که یک مدرسه شبانه روزی بود برگزار می شد و دانش آموزان با نرمش های کششی و حرکتی،خود را مهیای فعالیت های عمرانی می¬كردند.
جهادگران، بعد از صرف صبحانه و پوشیدن لباس مخصوص کار و آماده کردن وسایل مورد نیاز، در مراسم صبحگاه حاضر می شدند.(اين برنامه شامل مراسم پرچم،قرائت قرآن و تذكرات اجرايي مسوول اردو بود.)

در پایان مراسم گروه ها از طريق وسايل اياب و ذهاب به سمت پروژه های مورد نظر حرکت می¬کردند .
پس از انجام فعاليت هاي عمراني كه زمان قابل توجهي را به خود اختصاص ميداد،دانش آموزان در محل كار خود نماز ظهر و عصر را هم اقامه مي¬كردند .
زمان حضور گروهها در اردوگاه۱۴:۳۰ در نظر گرفته شده بود.،كه پس از استراحتی کوتاه و انجام نظافت همگی برای صرف ناهار در سالن غذا خوری حاضر می شدند.
دانش آموزان و مربيان اردو بعد از ناهار مي توانستند حدود يك و نيم ساعت بخوابند.پس از بيداري و رفع خستگي همسفران اردو امكان بازي كردن و يا حضور آنها در تپه هاي اطراف اردوگاه مهيا مي شد.
پس از درك غروب آفتاب و داشتن خلوتي خاطره انگيز،همه عزيزان آماده اقامه نماز مغرب و عشا مي¬شدند.
وجود فضاي آزاد همراه با لطافت هوا عزيزان را به حضور در حياط مدرسه تشويق ميكرد.در عمل اين اتفاق صفاي برنامه نماز را دو چندان ميكرد.تلاش مسوولين اردو بر اين بود كه از زمان اتمام نماز تا موقع شام و همچنين زمان بين بعد از شام و خواب برنامه هاي شبانه،سخنراني،قرائت مناجات شعبانيه،شبي با قرآن براي دانش آموزان در نظر گرفته شود،كه خوشبختانه با استقبال عزيزان مواجه ميشد.
و در پايان،همسفران با قرائت دسته جمعي سوره واقعه با استقبال خواب مي رفتند.