گزارش آموزشی تا ۲۱ فروردین (پایه دوم)

گزارش هفتگی تا ۲۱ فروردین

🥳 تکالیف نوروزی: کودکان دفترچه‌های نوروزی خود را به همراه آوردند و خاطرات خود در زمان تعطیلات را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.هم‌چنین داستان “عید امسال نه مثل هر سال” کودکان در کلاس خوانده شد.
📝 سوادآموزی: پس از خوانش کتاب “دوست من جیم” کودکان درباره زندگی قبلی شخصیت اصلی کتاب، داستانی خلق کردند.
🧮طرح سه رقمی نیز با جلسات ۷ تا ۱۰ ادامه یافت که طی آن بزرگی عدد ۲۰۰، ساخت عددهای دو رقمی و سه رقمی با ارقام داده شده، رسیدن به عدد ۲۰۰ با جمع ارقام ۱ تا ۹ تمرین شدند که این جلسات نیز بر روی سایت سمیم قابل مشاهده می‌باشد.
🕰️ در ادامه طرح ساعت، کودکان تمرینات مرتبط را از کتاب ریاضی حل نمودند. هم‌چنین پازل ساعت در سایت انجام شد که دانش‌آموزان طی آن ساعت‌های کامل و ساعت‌های شامل دقیقه و نیز ربع و نیم را تمرین کردند.
🟩🔻⚪️ در تکمیل طرح اشکال هندسی و تقارن دانش‌آموزان در فعالیت “نقشه کلمه تقارن” یک شکل متقارن و یک شکل نامتقارن را رسم نموده و رنگ‌آمیزی کردند، هم چنین تعریفی از تقارن ارائه دادند.
🍃 در ابتدای طرح “ایران پاک”، کودکان طی یک مصاحبه، به سوالاتی پاسخ دادند. سپس با بارش فکری درباره معنی ایران پاک، این طرح به دانش‌آموزان معرفی شد. هم‌چنین کاربرگی به کودکان ارائه شد تا در هر جلسه آن‌چه از این طرح آموختند را یادداشت کرده و در انتهای طرح در روزنامه دیواری خود آن را به کار ببرند.در ادامه درباره انواع وسایل نقلیه در گروه‌ها گفتگو شد.

پرسشنامه‌ای نیز ارائه شد که هر کودک با پرسش از ۲۰ نفر وسیله مورد استفاده افراد برای رفت و آمد به مدرسه را آمارگیری و نمودار مرتبط را نیز پر کردند، کودکان هم‌چنین وسایل را در دو گروه وسایل نقلیه شخصی و عمومی دسته‌بندی کردند.در فعالیت‌های مرتبط با سوخت و منابع سوخت نیز کودکان با مفهوم سوخت و کاربرد آن آشنا شدند.

🍪“طرح کسر” نیز با خوانش کتاب دردسرهای کلوچه‌ای و تقسیم کلوچه در گروه‌ها توسط دانش‌آموزان آغاز شد، در ادامه کودکان با تا کردن اشکال هندسی، آن‌ها را به قسمت‌های مساوی تقسیم کردند. هم‌چنین در فعالیت “قسمت‌های مساوی”، اشکال تقسیم بندی شده را در دسته “قسمت‌های مساوی” و “قسمت‌های نامساوی” قرار دادند.

☘️🌲🌳🌷 اردوی پارک ملت: کودکان روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه به اردوی تفریحی پارک ملت رفتند.

blank
📚 کتاب‌های هفته: دوست من جیم، دردسرهای کلوچه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *