گزارش هفتگی تا ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲

گزارش هفتگی تا ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲:

🧮 طرح سه رقمی: در جلسه ۵ از این طرح، کودکان با مروری بر جدول ۱ تا ۱۰۰ و الگوهای موجود در آن، در گروه‌های دو نفره جداول ۲۰۰-۱۰۱، ۳۰۰-۲۰۱، …، ۱۰۰۰-۹۰۱ را تکمیل نموده و به الگوهای موجود اشاره کردند.ششمین فعالیت از این طرح نیز با عنوان دیوارهای جمع و تفریق سه رقمی انجام شد، ابتدا کودکان فیلمی آموزشی را مشاهده کردند (هر خانه از دیوار از جمع دو خانه پایین آن به دست می‌آید) و پس از انجام فایل تعاملی در کلاس، کاربرگ مرتبط را انجام دادند.
🕘در ادامه طرح ساعت هر یک از دانش‌آموزان با خوانش جملاتی از کتاب‌های مختلف، ساعت متناسب با آن جمله را نوشته و در قسمت مرتبط (صبح، ظهر، بعد از ظهر و شب) چسباندند.
🟩🔻⚪️ در ادامه طرح اشکال هندسی و تقارن کودکان در فعالیت نقاشی تقارنی، در گروه های دو نفره نقاشی‌های همدیگر را با توجه به خط تقارن موجود در صفحه شطرنجی تکمیل نمودند.در ادامه با هدف شناخت تقارن چهارقسمتی و پس از گفتگو درباره خطوط تقارن مربع، کودکان به ساخت اوریگامی نمکدان پرداختند.در فعالیت پازل چهار قسمتی، دانش‌آموزان پازل‌های ۴ تکه را با استفاده از مفهوم تقارن تکمیل کردند.

🥳 در ادامه طرح جشن و با هدف شناخت مواد جامد و مایع، کودکان مواد مختلفی از جمله آب، یخ، آبمیوه، بیسکوئیت، بيسکوئيت خرد شده، ژله، عسل و شکر را مشاهده کرده و سپس در گروه‌های خود این مواد را دسته‌بندی کردند، پس از گفتگوی کلاسی نیز تعریفی از جامد و مایع توسط مربی ارائه شد. در ادامه کودکان با درست کردن بستنی یخی به پیش‌بینی حالت مواد بعد از قرار دادن در فریزر پرداخته و مشاهده کردند که آبمیوه‌های مایع آنها با از دست دادن گرما تبدیل به بستنی های جامد شدند. در ادامه نیز فیلمی درباره پخت نان مشاهده کردند. سپس درباره مواد به کار رفته در پخت نان و ساخت بستنی گفتگو کردند.
https://www.aparat.com/v/xyv5m

پخت نان بربری خانگیتاثیر گرما بر مواد نیز فعالیت دیگری از طرح جشن بوده که کودکان به بررسی مواد در دمای اتاق، با حرارت غیر مستقیم و شعله پرداختند.

📝در قسمت سوادآموزی نیز کودکان کلمات هم‌معنی را تمرین نمودند، بدین‌صورت که جملاتی از کتاب بچه قورباغه را می‌خواندند و کلماتی که برایشان مشخص شده بود را با کلمه هم‌معنی آن جایگزین می‌کردند.هم‌چنین کودکان کتابی را از کتابخانه امانت گرفته و آن را مطالعه نمودند، سپس هر یک از دانش‌آموزان شناسنامه کتاب (نام نویسنده، انتشارات و …) و عناصر داستان خود (شخصیت، زمان، مکان و …) را برای دوستانش در کلاس عنوان نمود.

🏡🎊📚😍 افتتاحیه کتابخانه : روز سه‌شنبه کودکان پس از تماشای تیزر کتابخانه و گفتگو درباره قرارهای کتابخانه با حضور در طبقه سوم از کتابخانه بازدید نموده، با قفسه‌های مختلف آشنا شدند و در صورت تمایل کتابی را به امانت گرفتند.

🛒🛍️ بازارچه نوروزی کاربرگی درباره بازارچه نوروزی به کودکان ارائه شد تا علاقمندان به مشارکت در این بازارچه طرح‌های خود را نوشته و مواردی از جمله ویژگی محصولات، قیمت گذاری و … را بررسی کنند.

فعالیت منتخب هفته: پخت نان و کیک، ساخت بستنی و فعالیت‌هایی از این دست، علاوه بر حس خوب کودکان و بالا بردن مهارت‌های دست‌ورزی آن‌ها، فرصتی برای گفتگو درباره حالت‌های مواد، تاثیر از دست دادن گرما و یا گرما دادن به مواد را فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *