گزارش آموزشی تا ۹ اسفند

گزارش هفتگی تا ۹ اسفند ماه ۱۴۰۲

🧮 طرح سه رقمی: در ادامه این طرح، کودکان فعالیت ۲۵۰ تا یعنی چند تا؟ را انجام دادند، سپس در کاربرگی به‌ صورت گروهی یک عدد سه رقمی را انتخاب کرده و به روش‌های مختلف آن را بازنمایی نمودند. هم‌چنین در فعالیت خواندن اعداد سه رقمی با بازنمایی‌ها و ابزارهای مختلف برای نشان دادن یک عدد سه رقمی آشنا شدند و خود عددهای سه رقمی را با قاب‌های صدتایی، بلوک‌های صدتایی، سکه، جدول ارزش مکانی، چرتکه و … نشان دادند.

🟩🔻⚪️ در ادامه طرح اشکال هندسی و تقارن کودکان در فعالیت تقارن شطرنجی، شکلی نیمه را در یک صفحه شطرنجی به صورت متقارن تکمیل و رنگ‌آمیزی کردند.

🥳 در ادامه طرح جشن و با هدف شناخت ماده و ویژگی‌های آن، کودکان طی فعالیتی دو ماده‌ی گوجه فرنگی و نبات را با هم مقایسه کردند و درباره ویژگی‌های این دو ماده گفت‌وگو کردند، مثلا شلی و سفتی، شفاف و کدر، رنگ، مزه و … .در فعالیت کدام ماده فضای بیشتری اشغال می‌کند، اجسام را از نظر میزان فضایی که اشغال می‌کنند مقایسه کردند؛ دو جسم با سطح مقطع یکسان و ارتفاع متفاوت، دو جسم با ارتفاع یکسان و سطح مقطع متفاوت و … و به تعریف ماده رسیدند: “هر آن‌چه در اطراف ماست و جا بگیرد و فضایی را اشغال کند”، در نهایت نیز کودکان مثال‌هایی برای ماده بیان کردند.
blank
☀️ به مناسبت میلاد با سعادت مهدی موعود (عج) دانش‌آموزان پایه دوم سرودی را در سالن آمفی تاتر برای پایه‌های دیگر اجرا نمودند.همچنین در فعالیتی با موضوع امام زمان (عج)، به کسب اطلاعات در مورد مهدی موعود پرداختند و دانسته‌های خود را ارائه دادند و جملاتی را در قالب نامه نوشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *