گزارش آموزشی
تا ۵ اردیبهشت (پایه دوم)
سوادآموزی
کودکان با یادآوری داستان گروفالو و داستان آش سنگ به بررسی عناصر داستان در این دو داستان، شباهتها و تفاوتهای آنها پرداختند و نیز با تغییر گره هر یک داستانی جدید با راهحل متفاوتی را پیشنهاد دادند.
پس از نمایش فیلمی از مکانهای دیدنی و جذاب در ایران و خوانش درس ایران زیبا از کتاب فارسی، قرار شد هر دانشآموز تحقیقی درباره یکی از مکانهای دیدنی ایران را در قالب دلخواه ارائه دهد. همچنین کودکان با افزودن نشانه ی برای بیان اهل جایی بودن به انتهای نام شهرها و کشورها آشنا شدند، مانند تهرانی، ایرانی
طرح سه رقمی
جلسات ۱۶ تا ۲۰ انجام شد (جلسهی ۱۹ را قرار است در منزل انجام دهند)، کودکان مسئلههای مربوط به جمع و تفریق سه رقمی را به روشهای مختلف از جمله روش رسمی حل نمودند، با ابزار چرتکه یک عدد مریخی را به عدد زمینی تبدیل کردند و نیز اعداد را به نزدیکترین دهتایی تقریب زدند.
در ادامه طرح ایران پاک ، کودکان با باران اسیدی و علت بهوجود آمدن آن آشنا شدند.
طرح سرگذشت یک دانه با هدف شناخت گیاهان و با درست کردن سالاد و گفتگو درباره دانههای به کار رفته آغاز شد.
در طرح کسر قسمتهای مساوی روی ساعت را تمرین کردند مثلا ساعت به ۳ قسمت مساوی تقسیم شده و هر قسمت ۲۰ دقیقه را نشان میدهد و …، در فعالیت کاردستی کسر، کودکان شکلهای هندسی که به قسمتهای مساوی تقسیمبندی شدند را به شکل دلخواه کنار هم قرار داده و کلاژی ساختند و برای هر شکل مشخص نمودند که چند قسمت از چند قسمت مساوی هر شکل به کار برده شده. تمرینات کتاب مرتبط با کسر نیز در کلاس انجام شد.
کتابهای این هفته: عید امسال نه مثل هر سال، گروفالو، آش سنگ
فعالیت منتخب هفته:
پس از خواندن دو کتاب گروفالو و آش سنگ، کودکان به بررسی عناصر این دو داستان پرداختند و شخصیتها، مکان، زمان، گره و راهحل و … را در این دو با هم مقایسه نمودند. در این نوع فعالیتها کودکان میتوانند خود را جای نویسنده بگذارند و پایانبندی، گره، راهحل و … را تغییر دهند و داستانی جدید خلق کنند.