گزارش آموزشی تا ۱۲ اردیبهشت (پایه دوم)

گزارش آموزشی

تا ۱۲ اردیبهشت (پایه دوم)

📝 سوادآموزی
کتاب گلدان خالی در کلاس خوانده شد. ابتدا بخشی از کتاب ارائه شد، سپس کودکان ادامه داستان را به انتخاب خود خلق کردند و داستان‌هایشان را برای دوستانشان خواندند، در ادامه بقیه داستان نیز در کلاس ارائه گردید.کتاب من و معلمم در کلاس خوانده شد و کودکان درباره آن‌چه در این سال تحصیلی آموختند گفتگو کرده و نظراتشان را یادداشت نمودند‌.

🧮 طرح سه رقمی

جلسات ۲۱ تا ۲۳ انجام شد که طی آن کودکان حل مسائل عددی جمع و تفریق را به روش رسمی تمرین نمودند.
🎲 طرح احتمال با گفتگو درباره ویژگی‌ها و کاربردهای تاس آغاز شد و در ادامه دانش‌آموزان یک بازی شانی با تاس انجام دادند.در این طرح کودکان در انتهای هر فعالیت، احساسشان از آن فعالیت را با برچسبی ابراز می‌کنند.

🍃 در ادامه طرح ایران پاک ، کودکان دانسته‌های خود را در قالب روزنامه دیواری ارائه دادند.

🌳 در ادامه طرح سرگذشت یک دانه کودکان با بیان ویژگی‌های یک دانه حدس می‌زدند که چه دانه‌ای از کیسه دانه‌ها انتخاب شده. در ادامه به خوانش کتاب ابر و دانه پرداخته و درباره آن گفتگو کردند. کودکان هم‌چنین پس از خواندن کتاب آدم کوچولوی گرسنه با روند آماده‌سازی نان آشنا شدند. در ادامه با فعالیت تو این میوه چه خبره؟ ضمن بررسی چند میوه، دانه‌های آن‌ها را بررسی نمودند. با مطالعه درس چغندر پر برکت از کتاب فارسی، به سوالات کاربرگ آن پاسخ دادند؛ هم‌چنین کاربرگی با عنوان چغندر چیست را مطالعه کرده و درباره فواید آن گفتگو نمودند. کاربرد گیاهان نیز فعالیت دیگری از طرح سرگذشت یک دانه بود که در آن کودکان با کاربردهای گوناگون گیاهان آشنا شدند و خود نیز گیاهی را انتخاب کرده تا درباره آن تحقیق کنند.

📚 *کتاب‌های این هفته : گلدان خالی، ابر و دانه، آدم کوچولوی گرسنه، من و معلمم

🖍️ فعالیت منتخب هفته: گلدان خالی قسمتی از داستان گلدان خالی برای کودکان خوانده شد، سپس هر دانش‌آموز آن را ادامه داد و داستان جدیدی خلق کرد و در انتها نیز ادامه خوانش داستان از روی کتاب انجام شد. این دست از فعالیت‌ها، مکث میان داستان – البته در جای مناسب- علاوه بر تمرین خوانش و درک مطلب منجر به نگارش داستان توسط کودکان و ایده‌پردازی شده و مهارت‌های نوشتاریشان را تقویت می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *