گزارش آموزشی ۸ تا ۱۲ اردیبهشت (پایه اول)

گزارش آموزشی

اردیبهشت ( ۸تا ۱۲)

سود آموزی: ( نشانه چ و ژ )

کاربرگ درک مطلب مربوط به کتاب نخودفرنگی متفاوت در کلاس انجام شد. صفحاتی از کتاب من یک نخودفرنگی متفاوتم که کلمه های (چ) دار آن بزرگ‌تر و پر رنگ بودند را به دانش آموزان دادیم هرکس باید با کمک هم گروهی هایش متن را میخواند و حدس میزد این صفحه مربوط به کدام قسمت کتاب است. در آخر هر نفر کلمه های چ دار خود را بلند خواند و مربی روی تخته نوشت و نشانه چ را معرفی کرد. کلمه های ( باغچه؛ ساندویچ ؛چاقو ؛ چنگال ) به دیوار واژگان اضافه شد. تاس با کلمات چ دار به هرگروه داده شد و تاس ریختن و باکلمه‌ای که آمده جمله گفتند با دو تاسی که ریخته شد داستان گفتند و در دفترشان نوشتند. نشانه (ژ) با محوریت کتاب اژدهای کتاب خوان آموزش داده شد و کاربرگی مربوط به این کتاب با محوریت درک مطلب انجام شد.

ریاضی: (ارزش مکانی و تقارن )

در طرح تقارن نقاشی‌ای به دانش‌آموزان داده شد و با توجه به گفت‌وگوها و ارائه توضیحات لازم دانش‌آموزان با سوزن بخش دیگر نقاشی را کامل کردند. صفحات مربوط به ارزش مکانی در کلاس انجام شد. دانش آموزان بازی رایانه ای با مفهوم تقارن انجام دادند سپس خط تقارن معرفی شد. صفحاتی از کتاب ریاضی مربوط به ارزش مکانی را انجام دادند. در بخش ریاضی ادامه تمرینات ارزش مکانی انجام شد و در ادامه تمرینات صفحاتی از کتاب کار شد.

علوم: (طرح گرما و سرما)

در کلاس به کتاب علوم مراجعه کردیم و در مورد سوالات کتاب گفت‌وگو انجام شد. صفحاتی از کتاب درباره گرما و سرما را ورق زدند سعی کردند بخوانند و درمورد مفاهیم مربوط به انرژی و گرما بایکدیگر گفت‌وگو کردند. ادامه ی طرح گرما و سرما کار شد و درباره ی منابع انرژی و روش حفظ آن ها گفتگو شد .

– جشن روز معلم با حضور جمعی از اولیاء برگزار گردید.

– نشست کلاسی انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *