گزارش هفتگی تا ۲۹ فروردین (پایه دوم)

گزارش آموزشی

تا ۲۹ فروردین

📝 سوادآموزی: کودکان داستانی را با جمله آغازین مشخص ادامه دادند.
 
🧮 طرح سه رقمی: جلسات ۱۱ تا ۱۵ که در بستر سمیم نیز قابل دسترسی هستند، انجام شدند؛ در این جلسات، کودکان به مقایسه ۵۰ و ۵۰۰ و نیز دو عدد دو رقمی و سه رقمی دلخواه پرداختند، هم‌چنین در قالب بازی عدد کی بزرگ‌تره؟ ارزش مکانی ارقام رو مورد بررسی قرار دادند، به مقایسه اعداد پرداخته و آن‌ها را از کمتر به بیشتر و بالعکس مرتب نمودند، و نیز الگویی از اعداد را ساخته و به رابطه موجود در آن پرداختند.
🍃 در ادامه طرح ایران پاک ، کودکان با منابع سوخت و انواع آلودگی آشنا شدند، یک وسیله نقلیه ساختند که با انرژی باد حرکت کند و نیز برای محافظت از طبیعت راهکارهایی را ارائه دادند، قرار شد هر یک از کودکان که در راستای محافظت از طبیعت قدمی بر می‌دارد، کارش را بر روی کاربرگ مربوطه نوشته و با خود به کلاس بیاورد.
🍪 در طرح کسر نیز دانش‌آموزان در قالب کار با خمیر بازی، تا کردن کاغذ و رسم شکل، اشکال هندسی (مربع، مستطیل، دایره، مثلث) را به قسمت‌های مساوی تقسیم کردند و با مفهوم کسر و … قسمت از … قسمت مساوی عبارت آشنا شدند.
 
🖍️ فعالیت منتخب هفته: بازی عدد کی بزرگ‌تره؟
دو جدول ارزش مکانی برای دو بازیکن طراحی می‌شود (متناسب با طرح سه رقمی جدول دارای ستون‌های یکان، دهگان و صدگان می‌باشد)، بازیکن اول تاس ده وجهی را می‌اندازد (می‌توان از ابزار مجازی تاس ده وجهی موجود در طرح سه رقمی سایت سمیم استفاده نمود) و هر یک از بازیکنان تصمیم می‌گیرند رقم مورد نظر را در چه جایگاهی قرار دهند تا عدد بیش‌تری ساخته شود، سپس بازیکن بعدی تاس را می‌اندازد و بدین ترتیب بازی ادامه پیدا می‌کند تا عدد سه رقمی ساخته شود، در آخر نیز دو بازیکن عددهای سه رقمی خود را مقایسه می‌کنند.می‌توان با همین روند بازی دیگری انجام داد که طی آن بازیکنان سعی عدد کم‌تر را بسازند.
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *