گزارش آموزشی بهمن و اسفند ( ۲۸ الی ۲ )

گزارش آموزشی بهمن و اسفند ( ۲۸ الی ۲ )

سوادآموزی : طرح نشانه ( ی و ک )

برای ساخت جمله کاربرگی به دانش آموزان داده شد و یک کاربرگ دیگر برای آشنایی با جایگاه نقطه و علامت تعجب در کلاس انجام شد.

بازی سواد: کلمه یک و یوزپلنگ در ادامه کتاب داستانی که درباره یوزپلنگ بود معرفی شد نشانه «ی» توسط کودکان کشف و معرفی شد. هر نفر مثال‌هایی با نشانه ی می‌گفت و آن ها را در دفترشان می‌نوشتند. کاربرگ جوجه تیغی کودکان در گروه‌های دو نفره داستانی کمیکی برای تصاویر داده شده نوشتند. مروری بر نشانه های ( اُ ) و (ک) با بازی های سوادی انجام شد. کاربرگی با موضوع تفاوت نشانه (ی) و (ای) انجام شد . کتاب نگارش نشانه (ی) را تمرین کردند.

ریاضی: طرح ( الگو )

کتاب بافتنی عجیب در کلاس بلندخوانی شد و دانش آموزان به الگوی تکرار شونده ی کتاب پی بردند و مشغول ساخت الگوهای شخصی خود شدند. کاربرگی با موضوع پیدا کردن الگو در وسایل خانه به دانش آموزان داده شد تا به خانه ببرند. تمرین الگویابی و از روی الگویی که میدیدند باید تشخیص میدادند ادامه ی ان الگو چیست؟ و از بین گزینه های پیشنهادی انتخاب میکردند. طرح اشکال هندسی و الگو ادامه داده شد.

blank

علوم: طرح ( جانوران )

دانش آموزان طرح درس جانوران را با همراهی مربی شروع کردند؛ در مورد ویژگی های یوزپلنگ گفت و گوی هدفمند شکل گرفت. فیلم کوتاهی در مورد یوزپلنگ ها و نحوه زندگی آنها در کلاس پخش شد و این فعالیت تلفیقی با فعالیت سواد بود و کلمات یوزپلنگ و یک به دیوار واژگان اضافه شد.

یک فعالیت با موضوع پدر مهربان و نامه به او به مناسبت میلاد امام زمان (عج) صورت گرفت.
یک زنگ بازی دوستانه دانش آموزان در کنار هم تجربه ی لذت بخش دیگری را رقم زد.
_ نشست کلاسی پیرامون اتفاقاتی که در کل هفته اتفاق افتاده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *