گزارش هفتگی تا ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۲

گزارش هفتگی تا ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۲

🥳 در ادامه طرح جشن کودکان بهاریه‌های خود را در کاربرگ‌هایی به شکل شکوفه و برگ نوشتند و به درخت بهاری مدرسه نصب کردند. هم‌چنین کودکان بعد از مرور سین‌های سفره هفت سین، درباره نماد هر یک از این هفت سین بر سر سفره گفت‌وگو کردند و سپس خودشان با انتخاب نشانه‌ای به غیر از “سین” نیز یک “هفت …” طراحی کردند و دلایل انتخاب خود را نیز بیان نمودند.
پس از خوانش کتاب بنفشه‌های عمو نوروز کاربرگی را با موضوع عید نوروز تکمیل‌ نمودند. با هدف شناخت ویژگی‌های مواد و برطرف شدن بدفهمی‌های رایج، سه جمله در کاربرگی ارائه شد که کودکان درستی یا نادرستی آن را مشخص کردند و سپس در سه مرحله فردی، گروهی و کلاسی به بررسی آن‌ها پرداختند.
نمودار ون جامد و مایع نیز فعالیت دیگری بود که در آن کودکان جملات مشخص شده را برای جامد، مایع و یا هر دو در نظر می‌گرفتند. در فعالیت بیست سوالی، به نوبت موادی در نظر گرفته می‌شد و کودکان با پرسش‌هایی با پاسخ بله و خیر به جواب مورد نظر می‌رسیدند.
نمایش ماده‌ای نیز فعالیت دیگری بود که در آن کودکان نمایشی از مواد را به ترتیب اجرا می‌کردند و حالت مواد را با بدن خود نشان می‌دادند. در کاربرگ طراحی آزمایش نیز کودکان با طراحی آزمایشی برای تبدیل یک مایع به جامد، به تعریف ماده، جامد و مایع پرداختند. 
روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه بیش از روزهای قبل حال و هوای جشن نوروزی داشت. کودکان تخم‌مرغ‌های سفالی را رنگ‌آمیزی کردند، همین‌طور پاکت‌هایی را برای عکس یادگاری ساختند، در صورت تمایل کارت پستالی را برای هدیه تهیه نمودند و سفره هفت سین کلاسی خود را با مشارکت یک‌دیگر چیدند و کنار آن عکس یادگاری گرفتند.
📝 سوادآموزی کودکان پس از تماشای انیمیشن یک چیزی ، به گفتگو درباره موضوع، شخصیت‌ها و … در این انیمیشن پرداختند.
🟩🔻⚪️ در تکمیل طرح اشکال هندسی و تقارن دانش‌آموزان سومین قسمت از جدول چه چیز می‌دانم؟، چه چیز می‌خواهم بدانم؟، چه چیز یاد گرفتم؟ را تکمیل نمودند و بر موضوع تقارن، شکل متقارن، خط تقارن و … مروری نمودند. 
📚 کتاب‌های هفته:بنفشه‌های عمو نوروز
🛒🛍️ بازارچه نوروزی
روز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه بازارچه نوروزی پایه دوم برگزار گردید و دانش‌آموزان محصولات خود را به نمایش و فروش گذاشتند، در صورت تمایل نیز بخشی از سودشان را در صندوق خیریه قرار دادند.(😊با مشارکت خیرین کوچک حدود ۲ الی ۳ میلیون تومان جمع‌آوری شد که با آن تعدادی تخته‌ و ماژیک وایت‌برد برای مدرسه‌ای محروم خریداری شد.)
فعالیت منتخب هفته: بیست سوالی: نام تعدادی ماده بر روی کاغذ نوشته شده و کودکان به‌ترتیب هر یک از مواد را برداشته، بقیه دانش‌آموزان با پرسش‌هایی درباره جامد و مایع، شفاف و کدر، خوراکی و غیر خوراکی بودن و … در قالب بیست سوالی، سعی می‌کردند به پاسخ برسند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *