گزارش آموزشی (تا ۱۱ بهمن)

گزارش آموزشی

تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

🧮جلسات ۳۲، ۳۳، ۳۴ و ۳۵ از طرح دو رقمی: کودکان با حل چند مسئله کلامی به تمرین جمع و تفریق دو رقمی پرداختند. همچنین درباره استفاده از تفریق موجود برای حل مسئله دیگری گفتگو کردند؛ برای مثال ۴۰=۶۰-۱۰۰ پس ۳۹=۶۱-۱۰۰. الگوهای عددی را شناختند. هم چنین درستی یا نادرستی تساوی دو عبارت را بررسی نمودند؛ مثلا ۱۴+۳۲=۳۰+۱۶
🟩 در ادامه طرح اشکال هندسی دانش‌آموزان با پازل فن هیلی آشنا شدند و فعالیت‌هایی را با آن انجام دادند. بخشی از کتاب ریاضی نیز به عنوان تمرین حل شد.
🌞 طرح نور و ساعت با خوانش کتاب خرگوش سیاه و گفتگو درباره آن ادامه پیدا کرد. در ادامه دانش‌آموزان به شناخت سایه پرداخته و با ساعت آفتابی آشنا شدند. تفاوت سایه در ساعات مختلف روز و زاویه تابش را نیز مورد بررسی قرار دادند.
🖍️ سوادآموزیکودکان پس از دیدن انیمیشن سکه به گفتگو پرداختند و از آرزوهای خود نوشتند. کودکان در فعالیت استوژیت چند جفت تصویر را مشاهده کردند، یکی از این جفت تصاویر را انتخاب نموده و درباره آن جمله‌ای نوشتند؛ به صورتی که کلمه کلیدی از تصویر در جمله نباشد و کودکان با فکر کردن به مفاهیم تصاویر حدس بزنند که دوستشان این جمله را درباره کدام جفت تصویر نوشته است.کودکان با علامت نگارشی ویرگول و کاربرد آن نیز آشنا شدند.
📚 کتاب‌های این هفته:
خرگوش سیاه🐇 

blank

فعالیت منتخب هفته:

🏷️ سوالات چهارگانه کودکان پس از دیدن “انیمیشن سکه” و یا خوانش کتاب “خرگوش سیاه” در قالب کاربرگ یا به‌صورت شفاهی به سوالات چهارگانه (ادراکی-شناختی، استدلالی-استنتاجی، تعمیمی، نگرشی) پاسخ گفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *