گزارش هفته اول آذر(۴ الی ۸)
سوادآموزی: ( نشانه س )
اولین فعالیت از طرح نشانه «س» انجام شد به این صورت که کتاب داستان « سگی که کتابها را دوست داشت» برای کودکان بلندخوانی شد و با همراهی آن ها پوستر شناسه کتاب شامل: نویسنده,تصویرگر, انتشارات, مترجم و عناصر داستان شامل: شخصیت اصلی داستان, زمان و مکان داستان, مشکل اصلی و راه حلها با همراهی کودکان درست شد و به دیوار کلاس نصب شد. کتاب «سگی که کتاب هارا دوست داشت» بار دوم مرور شد و هر صفحه دانش آموزان سعی میکردند کلمات آشنا را حدس بزنند و مربی زیر آنها خط کشید. واژگان( سگ / قفسه /دست/ اسب ) به بچهها معرفی شد و در دفتر واژگان نوشتند. انجام بازی های سواد با هدف تثبیت و یادآوری نشانه ها و کلمات آموخته شده و جدید.
ریاضی: (طرح اعداد بالای ۱۰)
هر کودک کاربرگی در اختیار داشت که در آن باید یکی از اعداد ۱۶ تا ۲۰ را به صورت قاب ۱۰ تایی، چوب خط، کارت تاسی، عدد، حروف و یا مدل دلخواه بازنمایی میکرد. در آخر در گروههای مختلف کاربرگ یکدیگر را ارزیابی میکردند. مربی روی تخته اسلایدهایی از بازنمایی های ناقصی از اعداد ۱۱تا۲۰ به دانش آموزان نشان داد و دانش اموزان پاسخ آن را داخل دفتر خود وارد کردند و تمرینات کتاب ریاضی حل شد.
علوم: (طرح سنگ و خاک)
کودکان کاربرگ استفاده ی خاک برای جانوران و گیاهان را در کلاس ارائه دادند.در جدول KWL آنچه یادگرفتم به کمک دانش اموزان تکمیل شد و پاسخ سوالات خود را که قبلا در جدول وارد کرده بودند باکمک مربی و بقیه دانش آموزان تحقیق و بررسی کردند.
برگزاری مانور زلزله
در این فعالیت که با هدف آمادگی پیش از وقوع حادثه صورت گرفت ، دانش آموزان با شرایط اضطرار، مکان های امن و مدیریت رفتار در این شرایط آشنا شدند و تمرین عملی با توجه به آنچه آموزش داده شد صورت پذیرفت.
برگزاری نشست کلاسی و گفت و گو های در پیوست آن انجام گردید .