رویداد یک روز در مدرسه (پایه هفتم)

کارگاه «یک روز در مدرسه!»

ویژه اولیای پایه هفتم

 

اهداف

  • آشنایی والدین با فضای عمومی آموزشی مدرسه
  • آشنایی والدین با الگوی آموزشی مفید و فضای حاکم بر چند کلاس
  • آشنایی والدین با برنامه به‌سوی پروانگی (ویژ برنامة بلوغ مدرسه)

 

توضیح کارگاه

از اولیای دخترهای هفتم دعوت کردیم تا در مدرسه حاضر باشند و با حاضر شدن سر کلاس‌های ریاضی، علوم، ماز، هنر و ادبیات، روزی شبیه یک روز از روزهای مدرسه دخترشان را تجربه کنند.

برای اطمینان از اینکه برنامه به‌موقع شروع می‌شود، از خانواده‌ها خواستیم که نیم ساعت زودتر در مدرسه حاضر شوند و برای این نیم ساعت اضافه برنامه صبحگاه بازی در نظر گرفتیم. بعد از پذیرایی و درخواست پر کردن یک فرم برای ارزیابی در پایان کارگاه گروه بندی اولیا انجام شد. پس از صحبت مدیر مدرسه خانم منتظری در مورد برنامه خانم ابراهیم زاده هم توضیحی از روند اجرا به خانواده ها ارائه دادند و سپس اولیا به سمت کلاسها رفتند.

 

کلاسها

هنر: در کلاس هنر اولیا با خلاقیت و امکانات موجود در کارگاه کارهای هنری زیبایی ساختند و در انتها با برنامه کارهای هنری مدرسه آشنا شدند.

ریاضی: در کلاس ریاضی با تاس و ضرب یک رقم در دو رقم بازی خلاقانه ای انجام شد و معلم ریاضی الگوی آموزشی گروه ریاضی را به والدین معرفی کردند.

علوم: اولیا در گروه‌های دو نفره به نوبت دو فعالیت تخمین مربوط به تخمین جرم و طول را انجام دادند. بعد با وزن کردن یک شیء ثابت، با تفاوت دقت دو ترازوی سه اهرمی و دیجیتال آشنا شدند. در پایان موارد آموزشی به اولیا ارائه شد و با پاسخ به سوالات اولیا کلاس تمام شد.

ماز: اولیا همه در یک حلقه نشستند، معلم معرفی کوتاهی از خودش و کلاس ماز داشت و بعد وارد معرفی کارگاه به‌سوی پروانگی شدند. بعد از پخش تیزر به‌سوی پروانگی، با استفاده از یک پاورپوینت به هدف‌های مدرسه از کارگاه به‌سوی پروانگی و سیر آن طی سال‌های هفتم تا نهم پرداخته شد. بعد از این هم فرصتی وجود داشت تا اولیا سؤال‌هایشان دربارة کارگاه را بپرسند و جواب‌هایشان را بشنوند.

ادبیات: در بخش اول قرار بود والدین تجربه‌ای از کلاسی شبیه کلاس دخترهایشان داشته باشند و یک گرم کردن نگارشی بود؛ چیزی باعنوان بی‌وقفه نویسی همراه با موسیقی در ادامه چالش های دیگری مطرح شد و در پایان شیوه آموزشی که گروه ادبیات دارند معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *