اعضای انجمن اولیا مربیان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳:

 

آقای برزگر                   خانم داورزاده
خانم محمدی                   خانم دباغ
خانم محمدیان                   خانم آبی
خانم فروزنده

 

گزارش جلسات انجمن اولیا مربیان:

اولین جلسه انجمن اولیا و مربیان دوره اول متوسطه دخترانه مفید با حضور :
سرکار خانم منتظری(مدیریت‌مدرسه)
جناب آقای حامد برزگر
سرکار خانم حمیده محمدی
سرکار خانم گلرخ محمدیان مهر
سرکار خانم صفورا فروزنده
سرکار خانم ستوده دباغ
سرکار خانم کاملیا داود زاده
سرکار خانم سپیده جعفرزاده
وسرکار خانم سارا آبی
ساعت ‘۱۵:۱۵ آغاز شد .
بعد از آشنایی مختصر اعضا با یکدیگر زمان برگزاری جلسات شنبه ها (هر دوهفته یکبار)ساعت ‘۱۴:۴۵ مورد توافق همگان قرار گرفت.
به اتفاق آراء :
سرکار خانم محمدی به عنوان رئیس انجمن ،سرکار خانم محمدیان مهر به عنوان نائب رئیس انجمن و سرکار خانم سارا آبی به عنوان دبیر انجمن برگزیده شدند .
خلاصه ای از موضوعات قابل بحث و پیگیری در انجمن از طرف اعضاء
مطرح شد که به لحاظ اهمیت تحرک فیزیکی دانش‌آموزان و بررسی راهکارهای تشویق آنان به شرکت در فعالیت‌های فردی و گروهی ورزشی،اولین کارگروه انجمن به نام کارگروه ورزش و تفریح به راهبری سرکار خانم داود زاده تشکیل شود و اولین پیشنهاد این کارگروه مبتنی بر برگزاری فعالیت گروهی ورزشی در مدرسه به مناسبت هفته ورزش در روزهای دوشنبه ۱ آبان و سه‌شنبه ۲ آبان با نام جهت
با حضور دانش‌آموزان ،اولیاء مدرسه و اعضایی از انجمن مطرح شد که مورد موافقت و تصویب قرار گرفت . فراهم کردن جزئیات برگزاری جهت ،مانند تهیه پوستر یا سایر مقدمات در دستور کار خانم منتظری قرار گرفت .
بررسی نیاز تشکیل سایر کارگروه‌ها و نوع آنها با توجه به نیازهای موجود و محدوده پوشش دهی هر کارگروه به جلسه آینده انجمن موکول شد .

دومین جلسه انجمن اولیاء‌و‌مربیان دوره اول‌متوسطه مفید

با‌حضور:
سرکار‌خانم‌منتظری(مدیریت‌مدرسه)
جناب آقای حامد برزگر
سرکار‌خانم گلرخ محمدیان مهر
سرکار‌خانم حمیده‌محمدی
سرکار خانم صفورا فروزنده
سرکار خانم سپیده جعفر‌زاده
سرکار خانم دکترسیده‌کاملیا داود‌زاده
وسرکار‌خانم آبی ساعت ۱۵ آغاز شد.
در ابتدای جلسه به علت نارضایتی اعضا از ساعت و روز تعیین شده ،ساعت و روز جلسات به یک جلسه درمیان ،شنبه‌ها ساعت ۱۴:۴۵’
و یکشنبه ها ساعت ۷ تغییر یافت .
در ادامه تشکیل چهار کارگروه اصلی :
۱ *ورزش‌و‌سلامت*
(داود‌زاده،فروزنده.جعفرزاده)
۲ *آموزش و پژوهش*
(فروزنده،برزگر،محمدیان‌و محمدی)
۳ *فرهنگی*
(فروزنده،محمدی،جعفریان،داود‌زاده،برزگر،آبی)
۴‌ *پشتیبانی‌و‌رسانه*
(محمدی،جعفر‌زاده،آبی)
تصویب شد که اعضای داوطلب فعالیت در هر کارگروه، ذیل هر مورد اضافه شده ( حق انتخاب برای عضو غائب سرکار خانوم دباغ محفوظ است ).
_کلیات برگزاری مراسم ویژه شب یلدا با عنوان *دورهمی‌یلدایی*
در تاریخ *۲۹* آذر ماه با حضور خانواده ها تا ساعت *۲۰* مورد توافق واقع شد و بررسی جزئیات برنامه در دستور کار خانوم منتظری قرار گرفت .
همچنین برنامه اردوهای خارج‌از استانی‌ آذر ماه به تفکیک هر‌پایه به‌شرح زیر مورد تصویب قرار گرفت ؛
پایه هفتم >>>قزوین ،دوروزه.
پایه‌هشتم>>>مشهد،چهار روزه.
پایه نهم>>>اصفهان ،چهار روزه .
اضافه بر این قرار شد برای انجام پاره‌ای از امور اجرایی در زمینه فعالیت‌های مناسبتی از مادران عزیز دانش آموزان کمک گرفته شود و‌این درخواست به صوزت فراخوان در همه گروه‌های مدرسه به اشتراک گذاشته شود.
بررسی جزئیات هر کارگروه به جلسه آینده :؛یکشنبه *۱۴* آبان محول شد.

سومین جلسه انجمن اولیاء ومربیان دوره اول متوسطه مفید
۱۴ آبان‌ماه‌۱۴۰۲

با حضور:

سرکار‌خانم منتظری(مدیریت مدرسه)
_سرکار خانم حمیده‌محمدی
_سرکار خانم‌صفورا فروزنده
_سرکار خانم سپیده‌جعفر‌زاده
_سرکار خانم سیده کاملیا داود‌زاده
_سرکار خانم ستوده‌دباغ
_سرکار خانم ساراآبی
**و دومیهمان گرامی جناب آقایان گل‌زرند و باباپور(مسئولین سرویس‌های مدرسه)
ساعت ۷ صبح آغاز شد.
در ابتدا جناب آقای گل‌زرند توضیحاتی از شرایط کنونی سرویس‌ها و مشکلات مالی که به دلیل محاسبات ناصحیح نرخ سرویس ها پیش آمده است را به تفصیل جزئیات مربوطه ارائه دادند و بیان کردند که در مورد نرخ سرویس دانش آموزان بازنگری دقیق همراه با محاسبات برمبنای فرمولی ثابت صورت گرفته که منجر به تغییر نرخ هرکدام خواهد شد .
جناب آقای گل‌زرند ضمن اشاره به اینکه درک شرایط دانش آموزان و اولیاء آنها جزء اولویت‌های آنهاست اظهار داشتند که هرکدام از اولیاء که نسبت به تغییر نرخ اعلام شده دچار ابهامی باشند با مراجعه به ایشان می‌توانند اطلاعات کامل این تغییرات را دریافت نمایند .
در ادامه جلسه ایشان تاکید داشتند که حفظ اطلاعات دانش آموزان و خانواده آنها خط قرمز این موسسه است و از مدرسه و والدین خواستند که دانش آموزان را نسبت به انتقال اطلاعات و شرایط سرویس به خانواده و مدرسه آگاه و فعال کنند زیرا که در غیر این صورت نواقص کار دیده نمی‌شود.
میهمانان بعد از ارائه همه توضیحات جلسه رو ترک کردند و در ادامه کار اطلاع رسانی تغییر نرخ سرویس به صورت مجزا به هر فرد از طریق اعضای انجمن به تصویب رسید و قرار بر این شد که رقم مابه‌التفاوت نرخ سرویس چه مازاد بر پرداخت قبلی چه کسری پرداختی تک به تک به اطلاع خانواده‌ها رسانده شود و اگر فردی نیاز به توضیحات بیشتری داشت از طریق مدرسه به آقای گل‌زرند ارجاع داده شود .
مبحث بعدی که در انجمن مطرح و پیگیری شد تغییر شرایط روابط عمومی مدرسه در جهت پوشش دهی بیشتر و افزایش کارآمدی و رفع نواقص گذشته بود که با صحبتهای سرکار خانوم منتظری اطمینان خاطر لازم در جهت اجرای این موارد برای اعضاء انجمن حاصل شد .
تجهیز حیاط مدرسه از نظر پوشش کف در جهت بهینه سازی فضا برای استفاده دانش آموزان در ورزش‌های گروهی مانند بسکتبال و والیبال کم کردن هزینه مال و اجرایی اجاره سالن ،با نظر سرکار خانم دکتر داود زاده و نظر موافق خانم منتظری در دستور کار اجرایی قرار گرفت (شرح کار این مصوبه در صورت اجرا اطلاع رسانی خواهد شد)
در مباحث انتهایی جلسه پیشنهاد حضور جناب آقای حق‌پناه در جهت افزایش آگاهی و آموزش سواد رسانه و همچنین مبحث تاکید برروی درونی سازی اخلاقیات در دانش آموزان مطرح و مورد توجه و موافقت همگان قرار گرفت و همچنین
جلسه نشست مادران پایه هشتم بسیار پربار برآورد شد وحصول همین نتیجه درصورت حضور گرم مادران پایه هفتم هم پیش بینی شد.
جلسه در ساعت ‘۹:۳۵ صبح به اتمام رسید .
ومن‌ا‌‌..التوفیق

چهارمین جلسه انجمن اولیاء و مربیان دوره اول متوسطه مفید با حضور :
_سرکار خانم منتظری (مدیریت مدرسه)
_سرکار خانم‌رضایی(معاونت اجرایی‌مدرسه)
_جناب‌آقای برزگر
_سرکار خانم حمیده محمدی
_سرکار خانم‌ گلرخ محمدیان
_سرکار‌خانم ستوده‌ دباغ
_سرکار‌خانم سپیده جعفر‌زاده
وسرکارخانم سارا آبی
ساعت ۱۵:۱۷ آغاز شد.
اولین محور گفتگو به درخواست خانم منتظری و استقبال نمایندگان پایه هفتم آسیب شناسی کارگاه به سوی‌پروانگی از منظر مادران بود که متفق‌القول نسبت به طولانی بودن زمان برگزاری و پراکندگی برنامه‌ها ایراد وارد شد .و پیشنهاد شد که با کم کردن حاشیه های برنامه و تقسیم برنامه به دو‌قسمت آنلاین (مباحث پزشکی وعلمی)وحضوری(مباحث کارگاهی روانشناختی )با کم کردم کمیت زمانی به کیفیت محتوایی اضافه شود .
دومین مبحث مطرح شده درخواست اعضاء مبنی بر اعلام نهایی برگزاری جلسات از طرف مدرسه حداقل دو‌روز زودتر از زمان مورد نظر بود تا والدین فرصت کافی برای برنامه‌ریزی جهت استفاده حداکثری از موقعیت‌های ایجاد شده را داشته باشند و البته سرکار خانوم منتظری اضافه فرمودند که جهت رفاه حال والدین شاغل، جلسات بعد از ساعات مدرسه یا در ایام تعطیل برنامه ریزی شده‌اند و تمهیدات لازم جهت حضور دانش آموزانی که با شرکت والدینشان در جلسه رفت‌و‌آمدنشان دچار اختلال میشود در مدرسه اندیشیده شده است .
محور دوم مورد صحبت ،اردوهای دانش آموزی بود که سرکار خانم منتظری و رضایی ،اعضا را از آخرین اقدامات در فراهم کردن مقدمات سفر های دانش آموزی ،مطلع نمودند و خاطر نشان کردند که نهایت تلاش مدرسه در جهت فراهم نمودن روندی جذاب در طول سفرها و همچنین فضای اسکان مناسب شان دانش‌آموزان صورت گرفته است‌.
آخرین بحث مطرح شده در انجمن بررسی برنامه دورهمی یلدایی از جوانب مختلف بود که در ادامه بحث نتیجه گیری جمع بر این مبنا شکل گرفت که در تاریخ چهارشنبه ۲۹آذر ماه دانش آموزان طی مراسمی بدون حضور والدین آیین یلدایی را به جشن بنشینند و در مراسمی دیگر با حضور والدین گردهم‌آیی با عنوان دورهمی یلدایی‌برگزار شود که پیگیری و اجرای مراسم به عهده انجمن و با نظارت مدرسه صورت خواهد پذیرفت و اولویت برنامه به ترتیب موسیقی فاخر،تئاتر یا فیلم مناسب با شان خانواده مفید در نظر گرفته شد که تعدادی از عزیزان انجمن پیگیری مقدماتی کار را به عهده گرفتند .
بررسی کارگروه‌ها و محتوای آنها به جلسه آینده واگذار شد .

پنجمین جلسه انجمن اولیاء و مربیان دوره اول متوسطه مفید با حضور :
_سرکار خانم منتظری (مدیریت مدرسه)
_سرکار خانم رضایی(معاونت اجرایی مدرسه)
_جناب آقای برزگر
_سرکار خانم حمیده محمدی
_سرکار خانم گلرخ محمدیان مهر
_سرکار خانم ستوده دباغ
_سرکار خانم سپیده جعفر زاده
_سرکار خانم صفورا فروزنده
و سرکار خانم سارا آبی
ساعت ‘۱۵:۳۰ آغاز شد.
در ابتدای جلسه بحث نحوه قیمت گذاری اقلام بوفه مطرح شد که مسئولین مدرسه اعلام کردند که به دلیل سود بسیار کم و زحمت زیاد، بوفه مدرسه تعطیل شده اما در جستجوی فردی هستند که بتواند مجدد بوفه را راه اندازی کند که در این راستا بعضی از دوستان آمادگی خود را برای پیگیری مسئله و پیدا کردن فرد مناسب اعلام کردند.
در ادامه بحث سرکار خانم جعفر زاده به عنوان نماینده شرکت کننده از انجمن مدرسه مفید ،گزارش کوتاهی از جلسه انتخابات شورای مرکزی انجمن اولیاء و مربیان منطقه ۳ ارائه دادند.
محور بحث بعدی مطرح شده در جلسه ،نوع برخورد و رفتار برخی آموزگاران در مدرسه و عدم تطابق این رفتار با رویکرد کلی مدرسه مفید بود که در این زمینه مواردی مطرح شد و سرکار خانم منتظری توضیحاتی در باب دقت و وسواس مدرسه در انتخاب مدرسین همچنین برگزاری مستمر کارگاه‌های آموزشی ،تربیتی برای این عزیزان دادند و خاطر نشان کردند که قطعاً اگر موردی برخلاف روند و رویکرد آموزشی و پرورشی مفید اتفاق بیفتد حتماً در جهت رفع آن اهتمام کامل صورت خواهد پذیرفت.
در ادامه بحث سرکار خانم منتظری در خواست بعضی از دانش آموزان مبنی بر برگزاری اردوی خانوادگی را مطرح کردند و تحقق این امر را منوط به در‌خواست و تمایل خانواده‌ها  و پیگیری انجمن دانستند.
تشویق و ترغیب والدین برای شرکت در کارگاه‌های پیشنهادی و معرفی شده از طرف مدرسه موضوع دیگر مورد بحث در جلسه بود و عنوان داشتند که این کارگاه‌ها در جهت رفع و پاسخگویی به دغدغه‌های والدین برای گذر سلامت  از دوران نوجوانی دلبندانشان پیش بینی شده و کم لطفی والدین در استقبال از جلسات مدرسه یا کارگاه‌ها باعث تاسف است.
در انتهای جلسه نیز اکران یک تئاتر مخصوص بانوان مورد توجه قرار گرفت و قرار بر این شد که در صورت تائید از طرف خانم منتظری جهت شرکت گروهی مادران و دانش آموزان در این تئاتر هماهنگی‌های لازم از طرف انجمن صورت پذیرد.

ششمین جلسه انجمن اولیاء‌ و‌ مربیان دوره اول‌ متوسطه مفید با‌ حضور:
_سرکار خانم منتظری (مدیریت مدرسه)
_جناب آقای برزگر
_سرکار خانم حمیده محمدی
_سرکار خانم گلرخ‌محمدیان مهر
_سرکار خانم ستوده دباغ
_سرکار خانم سپیده‌جعفرزاده
_سرکار خانم کاملیا داودزاده
_سرکار خانم صفورا فروزنده
و سرکار خانم ساراآبی
ساعت ‘۱۵:۱۰ آغاز شد.
در ابتدای جلسه سرکار خانم منتظری  در مورد ایام امتحانات و شرایط زمان بندی و برنامه‌ریزی امتحانات و سوالاتی که دراین حوزه  برای اولیاء پیش آمده بود به صورت کامل توضیح دادند و تاکید کردند که حتماً براساس برنامه ارائه شده ،والدین برنامه ریزی کنند تا در روزهای تعیین شده که دانش آموزان ملزم به حضور در مدرسه هستند مشکلی پیش نیاید.
در ادامه گفتگوی مختصری در زمینه راه‌اندازی مجدد بوفه و بررسی شرایط صورت گرفت و پیشنهاد ارائه شده از طرف یکی از اعضاء با موافقت مدیر در دستور کار قرار گرفت.
محور بحث بعدی انجمن صحبت در مورد فراهم کردن زمینه اردوهای خانوادگی توسط انجمن بود که مورد موافقت همه اعضاء واقع شد و چند پیشنهادمورد بررسی قرار گرفت و بنا براین شد که گزینه‌های قابل اجرا در این زمینه و هم‌راستا با رویکرد مفید از طرف اعضاء پیشنهاد و در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرند و در صورت امکان ،تمهیدات لازم جهت اجرای آن از طرف انجمن اندیشیده شود و همچنین نیازسنجی این اردوها و ابراز و پیشنهاد آنها از طرف معلمین و مربیان عزیز نیز مورد پسند قرار گرفت.
در ادامه صحبت‌ها اعلام شد که کارگاه کتاب‌خوانی با موضوع *چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم* به دلیل عدم اقبال اکثریت لغو شود و برای تغییر زمان اجرا یا خارج کردن آن از دور کارگاه‌های قابل اجرا ، در زمانی دیگر تصمیم گیری خواهد شد و در راستای همین گفتگو ایجاد پاتوق‌های دوستانه آنلاین بین اولیاء در جهت بیان دغدغه ها و گفتگوی بی واسطه بسیار مفید تشخیص داده شد و  ایجاد گروهای گپ و گفت و  فضاهای همفکری مورد موافقت اعضا و تاکید اولیاء مدرسه قرار گرفت.
و در انتهای جلسه نوید برگزاری کارگاهی بسیار مفید برای دختران پایه نهم در جهت تحکیم هویت فردی،ملی با زمینه استعداد یابی خارج از فضای کلاسی و چهارچوب‌های اجباری داده شد و ارائه جزئیات برنامه به اولیاء محترم دانش آموزان، موکول به تکمیل مراحل نهایی این طرح شد.

هفتمین جلسه انجمن اولیاء و مربیان دوره اول متوسطه مفید با حضور :
_سرکار خانم منتظری (مدیریت مدرسه)
_سرکار خانم رضایی(معاونت مدرسه )
_سرکار خانم محمدیان مهر
_سرکار خانم محمدی
_سرکار خانم دباغ
_سرکار خانم جعفرزاده
وسرکار خانم آبی
ساعت ٧:٣٠ آغاز شد .
   گفتگوی جلسه پیرامون ارائه خلاصه‌ای جامع از برگزاری بسیار پربار رویش سرو توسط خانم منتظری شروع شد و در ادامه اعضاء هم گزارشی از اردوی خانوادگی متین آباد را ارائه کردند.

    محور بعدی گفتگو همفکری در طراحی پروسه‌ای بود که دانش آموزان بدون اجبار نسبت به ادای فریضه نماز ترغیب شوند و در این راستا بالا بردن اعتماد به نفس دانش آموزان مقید به نماز و استفاده از پتانسیل تاثیر همسالان ، تدوین برنامه های نماز دسته‌جمعی در مدرسه  و حضور جمعی خانوادگی در مساجد برای برگزاری نماز جماعت از پیشنهادهای مطرح شده بود .
که در این راستا اعلام شد که  مسجد منتخب و زمان مورد نظر در گروه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد. ( البته اولیای مدرسه امروز در جریان برنامه نماز جماعت در مساجد مختلف تهران به همت انجمن دبستان قرار خواهند گرفت. و خانواده های مدرسه ما می توانند با این طرح همراه شوند).

   موضوع بعدی توضیح سرکار خانم منتظری در مورد کم‌رنگ بودن برگزاری مراسم جشن روز  تولد حضرت امیر بود که مشغولیتهای قبل از رویش سرو و عدم حضور پایه نهم که برگزار کننده این جشن در مدرسه بودند، علل اصلی عنوان شد . و همچنین بیان شد که برگزاری مراسم جشن مبعث به عهده پایه هشتم و نیمه شعبان برعهده پایه نهم است که ان‌شاالله در خدمت دختران خواهیم بود. در جشن مبعث کم رنگی جشن ۱۳ رجب جبران خواهد شد. همچنین مراسم لغو شده شب یلدا به علت تعطیلی مدارس در اثر آلودگی هوا در  قالب  جشنی دیگر به بهانه نوروز و چهارشنبه سوری و در کل جشن آیینی برگزار خواهد شد .

  در راستای آموزش سواد مالی به دانش آموزان وهمچنین تشویق عزیزان برای ادامه فعالیت‌های مهارتی که در مدرسه آموخته‌اند برگزاری جشنواره ای برای ارائه و فروش محصولات دختران در مدرسه پیشنهاد شد که با کسب موافقت از خانوم منتظری بررسی پیش‌نیازهای برگزاری و زمان آن در دستور کار جلسات بعدی انجمن قرار گرفت که بعد از توافق و تصویب نهایی جزئیات امر اطلاع رسانی خواهد شد .
  
در ادامه جلسه با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان موضوع برگزاری مراسم افطاری مدرسه به شور گذاشته شد و قرار براین شد که نحوه میزبانی مدرسه از عزیزان در قالب افطاری خانوادگی در مدرسه یا فقط افطاری دانش آموزی بعد از نظر سنجی در گروه‌ها مشخص شود که ارسال متن نظر سنجی برای گروهها نیز به ضمیمه ارسال خواهد شد .
در انتهای جلسه، نمایندگان پایه نهم نظرات و پیام‌های والدین در زمینه اردوی اصفهان را به سمع خانوم منتظری رسانده شد.
ارائه برخی بازخوردها از نظریات دانش آموزان و اولیا نسبت به کلاس ریاضی و بوستان پایه هفتم توسط نمایندگان مربوطه بحث انتهایی جلسه بود و این گفتمان در ساعت ‘۹:۳۵ به پایان رسید .
و من الله توفیق…..

هشتمین جلسه انجمن اولیاء و مربیان دوره اول متوسطه مفید با حضور :
_ سرکار خانم منتظری(مدیریت‌مجموعه)
_ سرکار خانم رضایی (معاونت مدرسه
_ سرکار خانم محمدی
و سرکار خانم آبی
راس ساعت ‘۷:۳۰ آغاز شد

در ابتدای جلسه سرکار خانم منتظری گزارش کاملی از جلسه بازخورد به دبستان ارائه دادند و رضایت و خرسندی خود را از رشد سطح علمی دانش آموزان دانش آموخته مفید و هم‌ترازی آنها با دانش آموزان توانای ورودی خارج از مجموعه  ابراز داشتند و آن را نشانه حرکت رو‌به جلوی مجموعه دانستند.

در ادامه گفتگو خانوم منتظری نکاتی را نسبت به فشارهای مالی وارد بر مدرسه بیان کردند که بخشی از این فشارها را ناشی از بی‌انضباطی مالی برخی از والدین در پرداخت تعهداتشان دانستند و با خاطر نشان کردن این موضوع که درآمد مدرسه با سیر صعودی تورم در جامعه همخوانی ندارد اعلام کردند که عدم توجه برخی خانواده‌ها به مسائل مالی مربوط به فرزندانشان در مدرسه یا غیر واقعی دیدن هزینه‌های جاری این مجموعه را در تنگنا و مضایقه هایی قرار داده که ممکن است باعث ترمز حرکت علمی و فرهنگی مدرسه شود و با توجه به اینکه مدرسه  از سمت  مدیریت مجموعه نیز برای دریافت معوقات مالی مربوطه تحت فشار است قرار بر پیگیری مستمر برای رفع این نقصان شد .

موضوع بعدی مورد گفتگو برگزاری افطاری درون مدرسه‌ای بود که با تکیه برنظرسنجیهای  انجام شده در گروه‌ها فقط به صورت دانش آموزی در تاریخ ۲۳ اسفندماه (دوم ماه مبارک رمضان)‌ برگزار خواهد شد و سایر جزئیات برنامه مانند طول مدت برنامه و هزینه مورد نیاز برای هر دانش آموز بعد از بررسی‌های لازم توسط انجمن به مدرسه منتقل و متعاقباً از طرف مدرسه اعلام  می‌گردد.

محور گفتگوی بعدی برگزاری جشنواره دست‌آفرید در راستای تقویت هویت ملی  و بالابردن سطح سواد مالی دانش آموزان  بود.
که با توجه به توافقات صورت گرفته این جشنواره محلی برای ابراز و عرضه توانمندی‌های دانش آموزان مدرسه و همچنین فضایی برای عرضه برخی محصولات برای افراد خارج از مدرسه خواهد بود که در تاریخ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حیاط مدرسه مفید از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد‌از‌ظهر  برگزار خواهد شد و اطلاع رسانی در مورد  شرایط شرکت در این جشنواره از قبیل جزئیات محصولات قابل عرضه ،نحوه دریافت میز فروش و خدمات و چگونگی برگزاری این مراسم از طرف مدرسه اطلاع رسانی خواهد شد و آز آنجا که برخی دانش آموزان برای برنامه ریزی تولید و عرضه دست‌آفریده‌های خود احتیاج به زمان دارند برگزاری این جشنواره دوماه زودتر پیش بینی و به شور گذاشته شده .
در انتهای جلسه هم خانم منتظری توضیح مختصری در مورد فعالیت‌های فوق برنامه دانش آموزان مانند برگزاری جشن الفبا برای دانش آموزان محروم یا فعالیت‌هایی از این دست دادند و ابراز کردند که در بسیاری از مراحل وجود مشکلات مالی به عنوان سد نیاز وجود بانی مالی در این زمینه ها را قوت میبخشد و در صورت ابراز تمایل اولیاء دانش آموزان یا هر فردی در این عرصه از حضورشان استقبال خواهد شد .
این نشست در ساعت ‘۱۰:۱۵ خاتمه یافت .
و من‌الله‌التوفیق.

نهمین جلسه انجمن اولیاء و مربیان دوره اول متوسطه مفید با حضور:
سرکار‌خانم منتظری (مدیریت مدرسه)
سرکار خانم‌رضایی (معاون مدرسه)
جناب‌آقای برزگر
سرکار‌خانم گلرخ محمدیان مهر
سرکار‌خانم صفورا فروزنده
سرکار‌خانم ستوده دباغ
سرکار‌خانم سپیده جعفر‌زاده
وسرکارخانم سارا آبی
ساعت ‘۱۵:۱۵ آغاز شد .

در ابتدای جلسه سرکار خانم منتظری اعلام کردند که بعد از بحث و گفتگو در مورد ساعات کاری مدرسه در ایام ماه مبارک به دلیل اینکه قسمت عمده این ماه در ایام تعطیل بوده و فقط تعداد انگشت شماری از ایام را دانش آموزان در مدرسه هستند لذا تغییر ساعات کاری مدرسه مفهومی نداشته و فقط تغییر برنامه داخلی مانند جایگزینی برنامه های فرهنگی همچون حزب خوانی قرآن در ساعت ناهار پیشنهاد می‌گردد.
در ادامه گفتگو بحث برنامه افطاری دانش آموزان مورد توجه قرار گرفت و قرار براین شد که اطلاع رسانی در مورد هزینه شام و پیگری پرداخت آن را انجمن برعهده داشته باشد .
محور بحث بعدی توجه به ورزش و ظرفیت سازی برای رشد و توسعه فعالیت‌های بدنی دختران بود که در این راستا سرکار خانوم منتظری از محدودیت‌های فضای فیزیکی ورزشی مدرسه سخن گفتند و اینکه اجاره سالن علاوه بر بار مالی زحمت و مسئولیت زیاد جابجایی دانش‌آموزان را به مدرسه تحمیل می‌کند که جای بحث و پیگیری بیشتری دارد و قرار براین شد که اعضای انجمن در فرصتی مناسب با مسئولین موسسه گفتگوهای مقتضی در این حوزه را انجام دهند .
از دیگر موارد مطرح شده مسئله لباس فرم دانش آموزان و مزیت‌ها و معایب لباس سال گذشته بود و انجمن آمادگی خود را نسبت به پیشنهاد کارگاه تولیدی مناسب جهت طراحی و دوخت لباس فرم‌های شکیل ،خوش جنس و مقرون‌به‌صرفه برای دانش آموزان اعلام کرد.
جلسه در ساعت ۱۷ به پایان رسید .

و‌من‌الله التوفیق.