گزارش هفتگی (۱۰ تا ۱۴ آبان‌ماه)

گزارش هفتگی (۱۰ تا ۱۴ آبان‌ماه)

✏️ سوادآموزی: (طرح موش و گربه)
در آغاز طرح موش و گربه، دانش‌آموزان با نشانه‌های م و د آشنا شدند و خواندن و نوشتن آن‌ها را تمرین کردند. سپس با نمودار ون آشنا شدند و تفاوت‌ها و شباهت‌ها را به کمک بازی و گفت‌وگو بررسی کردند.
در ادامه، یاد گرفتند چگونه با واژه‌های آیا و چرا جمله‌های پرسشی بسازند و علامت سؤال(؟) را به‌درستی در پایان جمله به کار ببرند.
کلمات جدید را در دیوار واژگان مدرسه خواندند، نوشتند و برای تمرین بیشتر به خانه بردند.

🔢 ریاضی: (اعداد زیر ۱۰)
در این هفته، دانش‌آموزان نوشتن درست اعداد ۶ تا ۱۰ را تمرین کردند.
آن‌ها با مفهوم چوب‌خط آشنا شدند و با انجام فعالیت‌های گروهی، شمارش و نمایش عدد را تمرین نمودند.
سپس با بازی جعبه و مهره، مفهوم تخمین و درک عددی را به‌صورت بازی‌محور تجربه کردند.
در پایان، با تماشای فیلم تمساح شکمو، با نشانه‌های بزرگ‌تر و کوچک‌تر آشنا شدند و آن را در قالب مثال‌های عددی تمرین کردند.

🔬 علوم: (طرح سنگ و خاک)
طرح جدید سنگ و خاک در این هفته آغاز شد. دانش‌آموزان با تماشای فیلم آموزشی، با برخی سنگ‌ها آشنا شدند.
در ادامه، وسایل و ابزارهایی را شناختند که از سنگ ساخته می‌شوند. 🪨

🎉 روز دانش‌آموز
به مناسبت روز دانش‌آموز، روز دوشنبه بچه‌ها صبح خود را با یک صبحانه‌ی دسته‌جمعی در حیاط بزرگ مدرسه آغاز کردند و در کنار *عمو تنها* لحظاتی شاد و پرانرژی را سپری نمودند. پس از آن، زنگ بازی با شور و نشاط برگزار شد.
روز سه‌شنبه نیز با برگزاری زنگ اسباب‌بازی، ساخت قاب عکس کلاسی و تهیه‌ی هدیه‌ی روز دانش‌آموز، شادی و خلاقیت در کلاس جاری بود.
در آخر روز بچه‌ها با خوردن ذرت بخارپز، روز دانش‌آموز را با خاطره‌هایی شیرین و به‌یادماندنی جشن گرفتند. 🌽✨️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *