گزارش هفته‌ی آخر مهر ماه

گزارش هفته‌ی آخر مهر ماه

📚 سوادآموزی:
در این هفته با طرح درس دوست‌داشتنی «چتری برای دو نفر»، کودکان با صدای اَ، ـَ آشنا شدند.

کتاب را با هم خواندیم و درباره‌ی موضوع آن، یعنی بازی و دوستی، گفت‌وگو کرده و فعالیت‌هایی انجام دادیم:
مقایسه‌ی بازی‌های فردی و گروهی 🎲
نوشتن بازی‌های مورد علاقه 🎨
گفت‌وگو درباره‌ی انتخاب بازی‌های مناسب در مکان‌های مختلف 🌳
و …

کودکان با کارت کلمات جدید شامل اسب آبی، چتر، چکمه، ابر، برگ و ترن در غالب فعالیت های متنوع آشنا شدند.
همچنین کارت کلمات جدید برای دیوار واژگان خانه آماده شد تا با کمک شما در منزل نصب و مرور شود. 🏠

در ادامه، با دو شکل صدای اَ، ـَ آشنا شدند و ضمن تمرین نوشتن، کلمات دارای این صدا را نام بردند و نوشتند.
صفحاتی از کتاب‌های سوادآموزی پاییز و نگارش نیز انجام شد.

📌به مناسبت روز جهانی دوست، کودکان با انواع روزنامه دیواری آشنا شدند و برای کلاس خود، روزنامه‌ای با موضوع «دوستی» تهیه کردند. برای به دست آوردن اطلاعات، همراه گروه خود در مدرسه به تحقیق پرداختند، اطلاعات به‌دست‌آمده را ارائه کردند و با همکاری یکدیگر در روزنامه دیواری ثبت نمودند. 📰💞

🔬 علوم:
در ادامه‌ی طرح درس «سالم باش، شاداب باش»، درباره‌ی تأثیر خواب بر سلامت بدن فعالیت انجام دادیم.
کودکان یک کاربرگ به خانه بردند که قرار است تا ۷ آبان به مدرسه برگردانند.
همچنین از یک ورزشکار مهمان دعوت شد تا به سؤالات طراحی‌شده‌ی هفته‌ی گذشته‌ی کودکان پاسخ دهد و با آن‌ها درباره‌ی تأثیر ورزش بر بدن و زندگی سالم گفت‌وگو کند. 💪🏃‍♂️🌿

🔢 ریاضی:
در ادامه‌ی طرح درس اعداد زیر ۱۰
کودکان با نوشتن صحیح اعداد ۵ تا ۱ آشنا شده و تمرین کردند‌.
با مفهوم صفر و بازنمایی‌های مختلف اعداد ۱ تا ۳ آشنا شدند.
در فعالیت های مختلف مفهوم کمتر و بیشتر را تمرین کردند و کارت‌های تاسی شکل ۵ تا ۱ را به ترتیب از کمتر به بیشتر و بالعکس چیدند. 🎯

🤸‍♀️ تربیت بدنی و ورزش:
به مناسبت هفته‌ی تربیت بدنی، روز دوشنبه پر از جنب‌وجوش و هیجان بود! کودکان در سه زنگ متنوع شرکت کردند:
نمایش ورزش‌های رزمی 🥋
ورزش همگانی
تست‌ها و بازی‌های دیجیتال 🎮
مشاهده گزارش هفته تربیت بدنی

🌸 با سپاس از همراهی همیشگی شما عزیزان که با عشق، مسیر یادگیری فرزندان‌مان را دنبال می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *