گزارش هفتگی تا ۲ آبان ماه
📝در ادامهی طرح “من چقدر رشد کردهام؟!” در قسمتهای ریاضی و علومی و سوادآموزی فعالیتهایی انجام شد.
📐ریاضی:
در ادامهی خوانش کتاب کرم اندازهگیر کودکان وسیلهی اندازهگیری (کرم کاغذی) ساختند و با آن طولهای مختلف را اندازه گرفتند.
پس از کار با ابزارهای غیر استاندارد اندازهگیری و قوانین اندازهگیری، با ابزارهای استاندارد متر و خطکش آشنا شدند و طولهای مختلف را با سانتیمتر و میلیمتر اندازهگیری کردند.
🧪علوم:
کودکان با تماشای فیلم به گفتوگو دربارهی تفاوتهای فردی پرداخته و در قالب یک نمودار ون شباهتها و تفاتهای خود را با دوستشان بررسی کردند.
بازی پانتومیم نیز با هدف تثبیت شناخت مراحل زندگی انجام شد.
📖📝سواد آموزی:
کودکان با کلمههای ترکیبی و پیشوند “هم” آشنا شدند. (مانند:هموطن،همنشین).
در فعالیتی دیگر پس از خواندن کتابهایی با موضوع تفاوتهای فرعی در گروههای خود به بررسی شباهت و تفاوتهای شخصیتها پرداختند.
با هدف آشنایی با تفاوتهای ظاهری و غیرظاهری افراد فعالیتهای “پازل دوستی”و “توانمندی من” در کلاس انجام شد.
🎥🎞️ پس از تماشای انیمیشن شازده کوچولو کاربرگ مرتبط داده شد و قرار شد پس از کامل کردن آن در خانه به مدرسه بیاورند.
🖍️فعالیت منتخب هفته🌟
📏متر:
ابتدا در مورد تفاوتها و شباهتهای متر و خطکش از کودکان پرسیدیم و پاسخهایشان را روی نمودار ون روی تخته نوشتیم،
بعد نحوهی اندازهگیری با متر هم توضیح میدهیم.
پس از اینکه کودکان با متر آشنا شدند، فعالیت مرتبط را در دفترچه آوردند و دستورالعمل آن را خواندند و انجام دادند.
برای تنرین بیشتر اندازهگیری و کار با ابزارهای اندازهگیری این فعالیت را میتوانند در خانه هم انجام دهند بهاین صورت که اول اندازه وسیلههای مختلف را حدس بزنند و سپس با خطکش و متر آنها را اندازه بگیرند و راستیآزمایی کنند.
📚کتابهای هفته:
🦦کتاب یک چیز دیگر
🦇کتاب خفاش دیوانه
🐛کتاب کرم اندازهگیر
🦥کتاب یک موجود خیلی عجیب
📕کتابهای دیگری که با موجود تفاوتهای فردی در کلاس خوانده شدند.
🧪🧑🏻🔬اولین جلسهی آزمایشگاه:
در این جلسه دانش آموزان با استفاده از لوله آزمایش به عنوان میکروفون خود را معرفی کردند و با هدف دقت و مشاهدهگری گفتند در آزمایشگاه چه چیزی برایشان جالب است و در برخی کلاس ها از روی کارتهایی تصویر مد نظرشان را بیان میکردند.
سپس برخی وسایل آزمایشگاهی را از نزدیک دیدند و لمس کردند و سوالاتشان را پرسیدند.
در آخر با کمک خودشان، قوانین و روالهای آزمایشگاه را بیان و تصویب کردند.