گزارش آموزشی تا ۲۶ اردیبهشت (پایه دوم)

گزارش هفتگی تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

📝 سوادآموزی
بخشی از تصاویر کتاب تصویری گل‌های پیاده‌رو در کلاس ارائه شد و کودکان بر اساس آن داستانی طراحی کردند و آن را ویرایش نمودند. در ادامه کتاب به صورت کامل نشان داده شد.

blank

🧮 طرح سه رقمی

در جلسه ۲۵ کودکان رقم گمشده را پیدا کردند بدین‌صورت که دو عدد سه رقمی با یکدیگر جمع شده و یا از هم تفریق شدند، حال آنکه برخی ارقام عدد اول، عدد دوم و یا پاسخ آن نامشخص بوده. کودکان آن‌ها را یافتند و درباره راه‌حل‌های خود در کلاس گفتگو کردند.در جلسه ۲۶ کودکان در گروه‌های دو نفره دو مسئله مشابه را حل کرده و به پرسش‌هایی درباره راهبردهای حل مسئله، شبیه‌سازی مسائل همانند، رسم شکل و … پاسخ دادند.

🎲 در ادامه طرح احتمال کودکان با بازی اسکانک ، مفهوم احتمال و شانس را تمرین کردند، هم‌چنین به طراحی یک بازی شانسی پرداختند.صفحاتی از کتاب ریاضی با موضوع نمودار تصویری نیز انجام شد.طی این طرح دانش‌آموزان در انتهای هر فعالیت حس خود را از آن در جدول شکلک مشخص می‌نمودند، در جلسه آخر از این طرح، هر کلاس طبق جدول موجود، نمودار تصویری احساس خود از فعالیت‌ها را رسم نمود.

🌳 در ادامه طرح سرگذشت یک گیاه کودکان با روش‌های پراکندگی گیاهان مانند آب، باد، کاشت دانه، چسبیدن به بدن حیوانات آشنا شدند، قلمه زدن نیز به عنوان یک روش معرفی گردید.دانش‌آموزان هم‌چنین داستانی با موضوع اگر دانه بودی دوست داشتی چگونه پراکنده شوی نیز نوشته و آن را ویرایش نمودند.

🌴🌳🌲☘️🍀 اردوی باغ گیاهشناسی

کودکان در این اردو گیاهان را مشاهده کرده، با بخش‌های گیاه همانند ریشه، ساقه و … بیشتر آشنا شده، اطلاعاتی درباره کاربرد برخی گیاهان به دست آوردند، روش پراکندگی برخی گیاهان همانند بذرافشانی، آب و … را مشاهده نموده و نمونه‌هایی که بر روی زمین در دسترس بوده را با خود به همراه آوردند.

📚 *کتاب‌های این هفته : گل‌های پیاده‌رو

blank

🖍️ فعالیت منتخب هفته: طراحی بازی

کودکان در گروه ابتدا تصمیم گرفتند چه بازی شانسی بسازند، سپس کاربرگ مرتبط را کامل کردند که طی آن ابزار لازم، شرایط و قوانین بازی، شرح بازی و … را مشخص نمودند و در ادامه به ساخت بازی‌هایشان پرداختند و آن را به دوستانشان معرفی کردند.فعالیت‌هایی از این دست علاوه بر بالا بردن توجه و دقت کودکان و مشارکت آن‌ها در فعالیت منجر به ساخت بازی‌های خلاقانه شده و دانش‌آموزان مفاهیم مورد نظر را به کار می‌بندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *