گزارش آموزشی تا ۵ اردیبهشت (پایه دوم)

گزارش آموزشی

تا ۵ اردیبهشت (پایه دوم)

📝 سوادآموزی

کودکان با یادآوری داستان گروفالو و داستان آش سنگ به بررسی عناصر داستان در این دو داستان، شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها پرداختند و نیز با تغییر گره هر یک داستانی جدید با راه‌حل متفاوتی را پیشنهاد دادند.
پس از نمایش فیلمی از مکان‌های دیدنی و جذاب در ایران و خوانش درس ایران زیبا از کتاب فارسی، قرار شد هر دانش‌آموز تحقیقی درباره یکی از مکان‌های دیدنی ایران را در قالب دلخواه ارائه دهد. هم‌چنین کودکان با افزودن نشانه ی برای بیان اهل جایی بودن به انتهای نام شهرها و کشورها آشنا شدند، مانند تهرانی، ایرانی

🧮 طرح سه رقمی

جلسات ۱۶ تا ۲۰ انجام شد (جلسه‌ی ۱۹ را قرار است در منزل انجام دهند)، کودکان مسئله‌های مربوط به جمع و تفریق سه رقمی را به روش‌های مختلف از جمله روش رسمی حل نمودند، با ابزار چرتکه یک عدد مریخی را به عدد زمینی تبدیل کردند و نیز اعداد را به نزدیک‌ترین ده‌تایی تقریب زدند.
🍃 در ادامه طرح ایران پاک ، کودکان با باران اسیدی و علت به‌وجود آمدن آن آشنا شدند.
🌳طرح سرگذشت یک دانه با هدف شناخت گیاهان و با درست‌ کردن سالاد و گفتگو درباره دانه‌های به کار رفته آغاز شد.
🍪 در طرح کسر قسمت‌های مساوی روی ساعت را تمرین کردند مثلا ساعت به ۳ قسمت مساوی تقسیم شده و هر قسمت ۲۰ دقیقه را نشان می‌دهد و …، در فعالیت کاردستی کسر، کودکان شکل‌های هندسی که به قسمت‌های مساوی تقسیم‌بندی شدند را به شکل دلخواه کنار هم قرار داده و کلاژی ساختند و برای هر شکل مشخص نمودند که چند قسمت از چند قسمت مساوی هر شکل به کار برده شده. تمرینات کتاب مرتبط با کسر نیز در کلاس انجام شد.

📚 کتاب‌های این هفته: عید امسال نه مثل هر سال، گروفالو، آش سنگ

🖍️ فعالیت منتخب هفته:
پس از خواندن دو کتاب گروفالو و آش سنگ، کودکان به بررسی عناصر این دو داستان پرداختند و شخصیت‌ها، مکان، زمان، گره و راه‌حل و … را در این دو با هم مقایسه نمودند. در این نوع فعالیت‌ها کودکان می‌توانند خود را جای نویسنده بگذارند و پایان‌بندی، گره، راه‌حل و … را تغییر دهند و داستانی جدید خلق کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *