گزارش هفتگی تا ۲۰ دی ماه

گزارش هفتگی تا پایان ۲۰ دی

پایه دوم

🧮در ادامه طرح دو‌رقمی کودکان با جمع انتقال‌دار ابتدا در قالب یک مسئله عددی و سپس مسئله کلامی مواجه شدند و مربی روش‌های بچه ها در حل مسائل را روی تخته بازنمایی کرده و در کلاس درباره شباهت‌ها و تفاوت‌های راه‌حل‌های موجود گفتگو شد.
 در ادامه طرح اشکال هندسی کودکان با شباهت و تفاوت برخی اشکال آشنا شده و آن‌ها را بر اساس ویژگی‌های مشترک در یک دسته مورد بررسی قرار دادند.

🔈 در ادامه طرح صدا (گوش‌هایت را تیز کن)، کودکان داستانی را با موضوع ساز سخنگو و با یک جمله آغازین مشخص خلق کردند، در ادامه با شنیدن صداهای مختلف حس خود را از شنیدن صداها در قالب نقاشی ابراز کردند. اردوی موزه موسیقی نیز روز یکشنبه برگزار شد.

🖍️در ادامه سوادآموزی کودکان فعالیت جمله‌سازی با نشانه را بدین‌ترتیب انجام دادند که با نشانه‌های داده شده و به ترتیب کلماتی را می‌نوشتند که در کنار هم یک جمله را تشکیل دهد. همچنین کتاب نجات بادبادک به‌صورت کلاسی توسط دانش‌آموزان خوانده شد.
📚 کتاب‌های این هفته: نجات بادبادک

فعالیت منتخب هفته: 

جمله‌سازی با نشانه تعدادی نشانه به ترتیب در یک خط قرار می‌گیرند (مثلا ع ت م آ) و کودکان با این نشانه‌ها جمله‌سازی کردند (برای مثال علی توپی به مدرسه آورد.) می‌توان در انتها تغییرات لازم مانند افزودن حرف اضافه مناسب را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *