🌿🌸به نام خدا🌸🌿
گزارش هفتگی تا ۱۷ بهمن ماه
اتمام طرح “تقریباً دورقمی” و ادامهی طرحهای “اشکال هندسی و تقارن” و ” نور و ساعت”
🌎📐دنیای ریاضی:
با شروع مفهوم تقارن، بچهها با بدنهای خود شکلکهایی ساختند و مربی آنها را براساس متقارن یا نامتقارن بودن در دو قسمت روی تخته کشید و خط تقارن شکلهای متقارن نیز مشخص شد.
کاربرگ تصویر در آینه را همراه با آینه به بچهها دادیم و آنها با قرار دادن آینه بر روی خط تقارن نیمهی متقارن شکل موجود در آینه را با مداد رنگی تکمیل کردند.
همچنین صفحات ۴۶ تا ۴۸ از کتاب ریاضی مربوط به تقارن را هم انجام دادیم.
در فعالیتهای پایانی طرح یادگیری تقریباً دو رقمی بچهها در گروههای دونفره با رنگ کردن خانههایی از جدول ۱ تا ۱۰۰ شکل مورد نظر خودشان را طراحی کردند و برای هر خانه سوالی طراحی کردند تا گروهی دیگر معمای شکلی آنها را کشف کند، در نهایت شکلها را با هم مقایسه و راستیآزمایی کردند.
در فعالیتی دیگر به حل مسئلههای دو مرحلهای و بازنمایی راهحلهای مختلف پرداختیم.
در ادامه مسائلی را با دو عبارت جمع و تفریق حل کردیم و تشخیص دادیم هر کدام با توجه به متن مسئله با کدام عبارت حل میشود.
در پایان طرح تقریباً دو رقمی ستون سوم جدول KWL را هم با بچهها کامل کردیم و با مرور ستونهای قبلی در مورد اینکه در این طرح یادگیری چه آموختیم گفتوگو کردیم.
📖📝سواد آموزی و نور و ساعت:
کتاب به دنبال وقت را با بچهها خواندیم، سپس از آنها خواستیم با توجه به روشهای خلاصه نویسیای که قبلاً تمرین کردیم، خلاصهی داستان را بنویسند.
در فعالیتی دیگر بچههادر گروههای دونفره با دریافت ۳ کارت شخصیت، آنها را توصیف کردند و بعد با انتخاب یک مکان و اطلاعاتی که یادداشت کرده بودند، یک داستان نوشتند و آن را ویراستاری و تصویرگری کردند.
🧪🧑🏻🔬در جستجوی علم:
با بچهها فیلمی مرتبط با زاویهی تابش و تاثیر آن روی سایه تماشا کردیم و سپس در قالب سوالاتی در مورد آن گفتوگو کردیم. همچنین قرار شد بچهها آزمایشی را در چند زمان مختلف از روز انجام دهند و سایهی جسمی مشخص را در جای ثابت رسم کنند تا در کلاس آنها را مقایسه و در مورد علت تفاوت اندازهی سایهها در ساعات مختلف روز گفتوگو کنیم.
📚کتابهای هفته:
⏱️به دنبال وقت