گزارش هفتگی تا ۲۴ بهمن ماه
شروع طرح یادگیری “تقریباً سه رقمی” و ادامهی طرحهای “اشکال هندسی و تقارن” و ” نور و ساعت”
🌎📐دنیای ریاضی:
در ادامهی مفهوم تقارن، کودکان در گروههای دو نفره یک نقاشی متقارن در صفحهی شطرنجی کشیدند و به نوبت آن را کامل کردند.
طرح یادگیری تقریباً سه رقمی را با سوال “صد تا یعنی چند تا؟” آغاز کردیم، بازنماییهای مختلف صد و ترکیبهای عددی مختلف سازندهی صد را دیدیم. در ادامه با انیمیشن بلوکها با عنوان بزرگی عدد ۱۰۰ و انجام فعالیتهایی جمعهای عددی برابر با ۱۰۰ را تشخیص دادند. در ادامه با پرسیدن سوال ۲۵۰ تا یعنی چند تا؟! چگونگی ساخت و نشان دادن این عدد توسط کودکان بیان و توسط مربی و با کمک ابزارهای مختلف بازنمایی شد.
بچهها در گروههای دونفره در قالب کاربرگ همین فعالیت را برای عدد سه رقمی دیگری انجام دادند.
📖📝سواد آموزی:
بچهها در گروههای ۴ نفره داستانی را که با کارتهای شخصیتها نوشته بودند، برای یکدیگر خواندند و به گفتگو دربارهی کلمات و ایدههای جدید داستانها پرداختند.
🧪🧑🏻🔬نور و ساعت:
ابتدا یک ساعت بدون عدد روی تخته کشیدیم و با بچهها عددهای آن را کامل کردیم، سپس با معرفی عقربههای مختلف، کاربرگ ساعت را به بچهها دادیم، عددهای آن را نوشتند سپس آن را برش زده و روی مقوای رنگی چسباندند و دقیقههای آن را هم نوشتند و به شکل دلخواه تزئین کردند.
به این ترتیب هرکس کاردستی ساعت مخصوص خود را درست کرد.😍
در ادامه ساعتهای کامل را با هم مرور کردیم و چند ساعت را روی تخته نوشتیم و بچهها با ساعتهایشان آنها را نشان دادند.
و در آخر کاربرگ این فعالیت را انجام دادند.