گزارش هفتگی
تا ۵ دی ماه
طی دو هفتهی گذشته ۶ روز مجازی و ۴ روز حضوری داشتیم:
🌎📐دنیای ریاضی:
از طرح یادگیری تقریباً دو رقمی جلسات ۱۷ تا ۲۲ را بهصورت حضوری، آنلاین و آفلاین پیش رفتیم.
📃به حل عبارات جمع، بازنمایی با ابزار [قاب دهتایی، یکی دهتایی و محور] طراحی و حل مسئله پرداختیم.
📘کتاب چند تا درخت را شنیدیم با بچهها دربارهی اینکه بهنظر شما چندتا درخت میشوند یک جنگل گفتوگو کردیم و به مقایسهی اعداد و چیدن آنها از کمتر به بیشتر پرداختیم.
سپس کودکان به نوشتن جمله و داستان با اعداد و کلماتی چون بیشتر، کمتر، بین و… شدند.
✏️در طرح اشکال هندسی فعالیتهایی را با هدف شناخت گوشه و ضلع انجام دادیم.
💵 در فعالیت معرفی پول کودکان برای آمادگی خرید و فروش در بازارچهی یلدایی با انواع اسکناسها و تبدیل آنها به هم آشنا شدند. مربی به کودکان انواع پولهای کاغذی (۵۰۰ تومان، هزار تومان، ۲ هزار تومان، ۵ هزار تومان، و ۱۰ هزارتومان) را معرفی کرد و از آنها خواست تا با ترکیبی از اسکناسها ۲۰ هزار تومان را بسازند.
📖📝سواد آموزی:
کودکان با خواندن کتابها انواع صدای [ه] و [ـه] را شناخته و پیدا کردند و در کاربرگ مرتبط نوشتند.(مانند:ماه، خانه)
همچنین با کاربرگهایی دربارهی حیوانات نوشتن متن توصیفی و اطلاعاتی را تمرین کردند.
🤱🏻 کودکان برای روز مادر، با نوشتن نامه و ساخت دستبند هدایایی را به خانه بردند.❤️
📽️🍿در اردوی کانون پرورش فکری کودکان
به تماشای تأتر رویای کلمهکار نشستیم و کنار هم لذت بردیم.
🖍️فعالیت منتخب هفته🌟
🟣🔷🔻🟩♥️♦️
بیستسوالی اشکال هندسی
به هر کودک شکلی از مجموعه اشکال هندسی تخصیص داده میشد تا بقیهی بچههای کلاس با پرسیدن سوالاتی دربارهی ویژگیهای شکلها که جواب آنها “بله” یا “خیر” باشد به جواب و شکل مورد نظر برسند. این بازی را میتوان برای موضوعات و مفاهیم مختلف انجام داد.
📚کتابهای هفته:
مهمان انار
چند تا درخت؟🌳