گزارش هفتگی تا ۲۱ آذر ماه

گزارش هفتگی تا ۲۱ آذر ماه

📝 ادامه‌ی طرح‌های “اشکال هندسی”، “تقریباً دو رقمی” و “گوش‌هایت را تیز کن”

هفته‌ی گذشته دو روز آنلاین، دو روز آفلاین و یک روز حضوری را پشت سر گذاشتیم.

ریاضی: 🟣🔷🔻🟧♥️
در فعالیت تار عنکبوت اشکال هندسی به هر یک از کودکان یک شکل هندسی تخصیص داده شد.
هر کس در نوبت خود یک شباهت یا تفاوت با شکلی دیگر پیدا می‌کرد و شکلش با خطی به شکل دوستش وصل می‌شد.

در ادامه‌ی طرح یادگیری تقریباً دو رقمی، کودکان با واژه‌ی تقریب آشنا شدند و اعداد نزدیک به هر ده‌تایی کامل را یافتند، روی محور چیدند و فهمیدند که هر عدد به کدام ده‌تایی نزدیک‌تر است و تقریبش چند می‌شود. (جلسه‌ی ۱۵)
در ادامه کودکان جلسه‌ی ۱۶ را به صورت مستقل در خانه انجام دادن و با بازی تقریب و کاربرگ‌هایی مفهوم تقریب را بیش‌تر تمرین کردند.

🧪علوم:
در ادامه‌ی طرح یادگیری گوش‌هایت را تیز کن و خواندن کتاب کنسرت پنج موش بامزه کودکان در فعالیت کنسرت حیوانات به ریتم‌سازی با صداهای مختلف پرداختند و با الگوی رنگی ریتم‌هایی ساختند و اجرا کردند. همچنین صداها را از نازک به کلفت چیدند.

📖📝سواد آموزی:
کتاب “دوچرخه‌سواری خانم آرمیتاژ” برای کودکان خوانده شد. همچنین کتاب “یک داستان محشر” به صورت خلاصه مرور شد. و به مقایسه‌ی این دو کتاب با هم پرداختیم. (از جهت راه‌حل، گره، شخصیت، نگارش و …)
همچنین کودکان داستان اسکیت‌سواری خانم آرمیتاژ را در ادامه‌ی داستان کتاب خلق کردند، نوشتند، ویراستاری و پاک‌نویس کردند و برای آن تصویرسازی کردند.

🖍️فعالیت منتخب هفته🌟
اسکیت‌سواری خانم آرمیتاژ: ادامه دادن داستان کتاب‌ها فعالیتی است که می‌توان با بسیاری از کتاب داستان‌ها انجام داد که ضمن برانگیختن خلاقیت و قوه‌ی خیال کودکان، می‌تواند مهارت‌های داستان‌سازی و نوشتن را مورد هدف قرار دهد.

📚کتاب‌های هفته:
🧒🏻یک داستان محشر
🚲دوچرخه سواری خانم آرمیتاژ
🐹🐁کنسرت پنج موش بامزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *