گزارش هفتگی تا ۷ آذر ماه
📝ادامهی طرحهای
“پچ پچ حیوانات” و “تقریباً دو رقمی” و “یک داستان محشر”
و شروع طرح “گوشهایت را تیز کن”
📐ریاضی:
کودکان عبارتها و مسئلههای تفریق را حل نمودند و مربی هم راههای گوناگون را با ابزارهای مختلف بازنمایی کرده و به راهحلهای مشترک در کلاس توجه کردند.
🧪علوم:
کودکان در فعالیت شبکه کاموایی ارتباط معنایی میان کارتهای کلماتشان را پیدا کردند. این کلمات مربوط به حیوانات و اطلاعات مربوط به آنها بود.
همچنین با معرفی کتاب علمی لانهسازها، حیوانی لانهساز را انتخاب کردند تا در مورد لانهسازی او به تحقیق و جمعآوری اطلاعات برای ساخت ماکت لانه بپردازند. تا در نمایشگاهی کلاسی برای سایر کلاسها به نمایش بگذارند.
در فعالیتی دیگر با انتخاب یک حیوان و با استفاده از کلماتی که روی میزشان بود یک متن توصیفی دربارهی یکی از حیوانات نوشتند.
اولین فعالیت از طرح گوشهایت را تیز کن به نام آواز بازی انجام شد، که طی آن با یک صداساز دستساز شعرهایی را با کودکان خواندیم، در مورد چگونگی ساخت، تولید صدا و … گفتوگو کردیم، صدای چند ساز هم در کلاس پخش کردیم تا کودکان حدس بزنند و آن را نمایش دهند.
📖📝سوادآموزی:
کودکان در قالب یک کاربرگ مرحله به مرحله موارد ضروری برای خلاصهسازی یک داستان را نوشتند و با کمک کاربرگ سازمان دهنده، خلاصهای از داستانشان را نوشتند.
کتاب یک داستان محشر خوانده شد و به نکات زیر توجه شد:
پسوندهای تر و ترین
توجه به جزئیات تصویر داستان و حدس زدن اتفاقاتی که در متن نبودند.
توجه به فرهنگ استفاده مجدد از یک شیء، محیطزیست و پرهیز از اسراف
کتابخوانی یکی دیگر از فعالیتهای این طرح بود که به [ی_ای] نکره و [و] میان دو کلمه توجه ویژه شد.
🖍️فعالیت منتخب هفته🌟
از حیوانات چه میدانم؟
روی برگههای کوچک اسم حیوانات را نوشتیم و در یک گوی قرار دادیم.
هرکدام از بچهها یکی از آنها را برداشتند.
کلمات مرتبطی هم دربارهی ویژگی حیوانات، محل زندگی، تغذیه، روش بچهدار شدن مثل تخمگذاری و … را روی میز چیدیم.
کودکان با توجه به اسم حیوانی که برداشتهاند، کلماتی از روی میز را انتخاب کردند و در کاربرگشان نوشتند.
در ادامه با اسم حیوان و کلمات مرتبطش یک متن توصیفی در مورد حیوان مورد نظر نوشتند.
📚کتابهای هفته:
🧒🏻یک داستان محشر
🪹لانهسازها
🚲 دوچرخهسواری خانم آرمیتاژ
🐭🐁کنسرت پنج موش بامزه
🔴 نقطه