گزارش هفتگی تا ۳۰ آبان ماه

گزارش هفتگی تا ۳۰ آبان ماه

📝در ادامه‌ی طرح ”پچ‌پچ حیوانات” و “دورقمی”

📐ریاضی:
کودکان با استفاده از الگو‌های موجود در جدول ۱ تا ۱۰۰ قطعه های کوچکی از این جدول را کامل نمودند و از این ابزار(جدول ۱ تا ۱۰۰) در حل مسئله‌های خود استفاده کردند.
همچنین عبارت‌های جمع و نیز مسئله‌های جمع را به روش‌های مختلف و با ابزارهای گوناگون انجام دادند که نظرات کودکان توسط مربی در کلاس بازنمایی شد.

🧪علوم و سواد آموزی:
کودکان در فعالیت نمودار ون ویژگی حیوانات را مقایسه کردند.
همچنین با دیدن  یک انیمیشن کوتاه و با شنیدن شعر گندمو کی میخوره؟ فعالیت‌هایی در رابطه با زنجیره‌ی غذایی انجام دادند و زنجیره‌های غذایی مختلف را با استفاده از کارت تصویر حیوانات ساختند و وارد کاربرگ کردند.

کودکان با متن اطلاعاتی آشنا شدند با روش جستجوی سریع (اسکن کردن) اطلاعات مورد نیاز خود برای کامل کردن کاربرگی مربوط به خرگوش و کانگورو را استخراج کردند.

در ادامه کودکان با [ی_ای] نکره و کاربرد آن آشنا شدند(مثل: قورباغه‌ای_کتابی).
همچنین در فعالیت‌هایی با هدف یادگیری توالی و ترتیب رخدادها، کودکان متن‌هایی درباره‌ی چرخه زندگی حیواناتی نظیر(پروانه و قورباغه)نوشتند و در آن از کلماتی مانند(در ابتدا، سپس، در ادامه و در آخر)استفاده کردند.
در ادامه به نگارش یک متن توصیفی با استفاده از ویژگی‌های یک موجود یا شیء پرداختند.
تمریناتی نیز برای درست نویسی و پیوسته‌نویسی نشانه‌ها(نقطه شروع و جهت نوشتن) انجام دادند.

🖍️فعالیت منتخب هفته🌟
گندمو کی میخوره؟!
بچه ها به آواز گندمو کی میخوره از مرتضی احمدی گوش دادند و سپس چرخه و توالی حیوانات در شعر را نوشتند و بعد یک زنجیره‌ی علمی که اول آن به پیشنهاد مربی بود، نوشتند و سپس روی تخته زنجیره را کامل کردند.

📚کتاب‌های هفته:
🐇من یک خرگوش کوچولو هستم
🦘من یک کانگورو کوچولو هستم
🐸قورقوری کوچولو بزرگ می‌شود
🪷برکه‌ی بچه قورباغه
🌎به چرخه حیات دست نزنیم
🦋🐸قول بچه قورباغه

🧪🧑🏻‍🔬گزارش آزمایشگاه
جلسه سوم کار با دماسنج
در این جلسه دانش آموزان با انواع  دماسنج‌ها از جمله دیجیتالی، الکلی، جیوه‌ای و… آشنا شدند. در ادامه در گروه های خود دمای آب گرم و سرد را با استفاده از دماسنج الکلی اندازه گرفته و مقایسه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *