گزارش آموزشی ۱۹ تا ۲۴ آبان

گزارش هفتگی – ۱۹ تا ۲۴ آبان

📌سوادآموزی: نشانه(س و ت)
بازی مکعب را به این صورت انجام دادیم.
مکعبی که در هر وجه آن یکی از این نشانه ها (آ، ا، ب، ب ، د، اَ) را دارد می اندازیم و کودکان با هر نشانه ای که آمده یک کلمه که(اول، آخر، وسط) کلمه آن نشانه را دارد می‌گویند و روی یک نوار کاغذی آن کلمه را می نویسند و با فلش به دوستشان می دهند تا بازی را ادامه دهد.
مربی کلمات دیوارواژگاه را روی تخته می نویسد و از بچه‌ها می خواهد که به نحوه‌ی نوشتن و توضیحات آن دقت کنند.
بچه ها با ویژگی انواع کتاب‌ها (شعر، تصویری، متنی، قرآن) و تفاوت ها و شباهت هایشان آشنا شدند و یک نقاشی با موضوع(کتاب مورد علاقه خود) را در دفترشان نقاشی کردند.
در ادامه جمله‌ی (کتاب مورد علاقه من ….است.) را در دفترشان نوشته و کامل کردند.
کتاب (سگی که کتاب ها را دوست داشت)بلند خوانی شد و بچه‌ها کلمات (دوست،کتاب)را پیدا کردند و خواندند.
کلمه(سگ) راحدس زدند و سوالاتی در مورد درک متن از کتاب از بچه ها پرسیده شد.کارت واژگان (دختر،سگ،دوست،دست و دایناسور)معرفی شد و بچه ها کارت واژگانشان را انجام داده و به منزل بردند.بازی هم آغاز و هم پایان،نشانه مشترک و کلمات شبیه به هم برای تکرار وتمرین انجام شد.

بچه ها در گروه های ۲نفره نشستند و کتابی به بچه ها داده شده که باید متن را نگاه کنند و از داخل آن کلماتی که نشانه(ت ،س)دارندو می توانند بخوانند را در کاربرگشان بنویسند.

📌علوم: سنگ و خاک
آزمایشگاه :
دانش آموزان سنگ‌هایی که از اردوی پارک طناب جمع آوری کرده بودند را با خود به آزمایشگاه بردند. با استفاده از حواس مختلف آنها را مشاهده کردند و ویژگی‌هایشان را بیان کردند. در ادامه سنگ ها را شستند و تغییراتشان را بررسی کردند.

بچه ها به گروه های سه نفره تقسیم شدند و مربی به هر گروه تعدادی عکس که شامل کاربردهای مختلف سنگ بود داد و بچه ها آنهارا مشاهده کرده و با هر ملاکی که دوست دارشتند طبقه بندی کردند و نتیجه ی کارشان را برای گروه های دیگر ارائه دهند.

📌ریاضی: اعداد زیر ۱۰
بازی جعبه با هدف تخمین و درک عددی را انجام دادند. فیلم تمساح شکمو با محوریت کمتر، بیشتر و مساوی نشان داده شد و بچه ها با این علائم آشنا شدند.
خمیر بازی با لگو با هدف نمایش شکل های مختلف یک عدد و ترکیب اعداد برای ساخت یک عدد را انجام دادند. محور را یاد گرفته و فعالیت های مربوط به آن را تمرین کردند و در انتها با تمرکز بر روی اعداد زیر ۱۰ ، شکل های مختلف اعداد، کمتر، بیشتر، قبل و بعد بازی های متنوعی انجام داده‌اند.

از توجه شما سپاسگزاریم🙏🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *