گزارش آموزشی تا ۹ آبان

⌨️گزارش هفتگی تا ۹ آبان ماه

📝ادامه‌ی طرح “من چقدر رشد کرده‌ام؟!”و شروع طرح”پچ پچ حیوانات”

در ادامه‌ی طرح یادگیری “من چقدر رشد کرده‌ام؟!” کودکان به درست کردن سالاد الویه پرداختند در حین آن با واحد‌های اندازه‌گیری جرم (گرم و کیلوگرم) و ترازو به عنوان وسیله‌ی اندازه‌گیری جرم آشنا شدند.

در همین راستا در فعالیتی دیگر وزن خود و دوستان‌شان را اندازه‌گیری نمودند و نمودار وزن کلاسشان را کامل کردند.

در ادامه‌ی کار با متر و خط‌کش و شناخت واحد اندازه‌گیری سانتی‌متر و میلی‌متر تمریناتی را در این زمینه انجام داده و در نهایت یک کاربرگ خود ارزیابی پر نمودند.

با شروع طرح یادگیری “پچ پچ حیوانات” کودکان به چهار گروه چهار نفره تقسیم شدند و قرار شد هر گروه با تقسیم کاری که انجام می‌دهند در مورد حیوان مورد نظر خود به جمع‌آوری اطلاعات بپردازند و در تاریخی مشخص نتایج جست‌وجوهای خود را در قالب مورد نظر خود به کلاس ارائه دهند.

در همین راستا به موزه‌ی حیات‌وحش هفت چنار رفتیم، با مراحل تاکسیدرمی آشنا شدیم.
و از در کنار هم قرار گرفتن آب و نور و تشکیل رنگین‌کمان ذوق‌زده شدیم.🌈😍

در این اردو همچنین قرار بود هر یک از کودکان با انتخاب یک حیوان جمع‌آوری اطلاعات را تمرین کند و در کاربرگ خود ثبت کند.

فعالیت کشتی نوح نیز با موضوع نوشتن متن توصیفی درباره‌ی یکی از حیوانات کشتی انجام شد و کودکان به حدس زدن نام حیوانات از روی متن‌های نوشته شده پرداختند.

📖📝سواد آموزی:
در ادامه طرح تفاوت‌های فردی کتاب‌هایی با همین موضوع به کودکان داده شد که به‌صورت فردی یا گروهی ‌خوانده‌ شد و در فعالیت‌های مختلف از آن‌ها استفاده شد. (پاسخ به سوال‌های نگرشی، مرتب کردن داستان بر اساس توالی داستان)
همچنین کودکان کتابی را با موضوع تفاوت‌های فردی انتخاب کردند، شناسنامه‌ی آن‌ را نوشتند و به پرسش‌هایی در این زمینه پاسخ دادند.

🖍️فعالیت منتخب هفته🌟
سالاد الویه
در این فعالیت کودکان هم با واحد‌های اندازه‌گیری آشنا شدند و هم با واژه‌هایی قبیل خرد کردن، ریش ریش کردن، تکه کردن آشنا شدند.
فعالیت‌های آشپزی در منزل نیز بستری غنی و لذت‌بخش برای تقویت مهارت‌های دست‌ورزی، سوادآموزی (خواندن دستورالعمل) و … است.

📚کتاب‌های هفته:
🪿غازی که نمیخواست غاز باشد
🦦یک چیز دیگر
🦇خفاش دیوانه
🦥یک موجود خیلی عجیب
🐢🦔بغل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *