گزارش آموزشی هفته دوم آبان

گزارش آموزشی

✅ سوادآموزی:
این هفته در ادامه‌ی طرح «چتری برای دو نفر»، بازی‌های مختلفی متمرکز بر نشانه‌های «آ، ب، اَ» انجام دادیم. مانند حدس کلمه، صدا بازی و رمز را پیدا کن. همین‌طور کودکان نوشتن کلمات دیوار واژگان طرح چتر را بر بروی کاربرگ‌های خودارزیابی تمرین کردند. در یک زمان هم کتاب نگارش را انجام دادیم.
کاربرگ‌های دیگری مرتبط با کلمات دیوار واژگان در کلاس پاسخ داده شد.

📝📚📕📗📘

✅ ریاضی:
در ادامه‌ی طرح یادگیری «اعداد زیر ده» درست‌نویسی اعداد ۶ تا ۸ را انجام دادیم و صفحاتی از کتاب ریاضی مرتبط با آن توسط کودکان پاسخ داده شد. پس از تماشای فیلم انسان‌های اولیه، چوب‌خط ۶ تا ۱۰ را باهم بررسی و معرفی کردیم. یک بازی-ریاضی مرتبط با اعداد زیر ده در سایت انجام دادیم و در یک زمان دیگر با قاب‌های ده‌تایی بازی‌های مختلف انجام دادیم.
در یک فعالیت، هر کودک یک بازنمایی از اعداد زیر ۵ بر روی سینه‌اش چسباند و بازی تار عنکبوت را انجام دادیم. به این صورت که هرکس که کلاف کاموا را در اختیار داشت باید یک سر آن را در دستش می‌گرفت و کلاف را به سمت فرد دیگری پرتاب می‌کرد، با این شرط که یا فرد بعدی، دقیقا عدد خودش را با یک بازنمایی دیگر داشته باشد یا «یکی بیش‌تر-یکی‌ کم‌تر» از خودش باشد. در نهایت نیز یک تار عنکبوت از کاموا در دستانمان ساخته شد.

✅ علوم:
در این هفته طرح یادگیری «سالم باش» را با فعالیت‌های بازاندیشی و ارزشیابی به پایان رساندیم. به این صورت که ابتدا کودکان در گروه‌های دو نفره قرار گرفتند و هر کودک یک شخصیت از خوراکی‌ها یا واژگان مرتبط به طرح سالم باش دریافت می‌کرد. حالا باید با هم یک گفت‌وگو بین این دو شخصیت طراحی و آماده می‌کردند. سپس نمایششان را برای سایر گروه‌ها اجرا کردند. در یک فعالیت دیگر کودکان دور هم نشستند و تصاویری از واژگان مرتبط با طرح سالم باش بر روی نمایشگر پخش کردیم. هر کودک یک جمله درباره‌ی آن می‌گفت و بقیه نیز می‌توانستند نظراتشان را بیان کنند.
🍏🥒🍞🍰🍬

✅ در این هفته نشست کلاسی را برگزار کردیم و در یک زمان هم کودکان به آزمایشگاه رفتند.
در آزمایشگاه مرتبط با طرح سالم باش، کودکان با نماد سیب سلامت و استاندارد آشنا شدند و در پایان آزمایشی برای شناسایی وجود نشاسته در مواد انجام دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *