گزارش آموزشی هفته چهارم مهر

گزارش هفته ۴ مهر
پایه اول

🌿شنبه:
ـ «طرح یادگیری نشانه ی ب» را با موضوع «هفته ی آشتی و دوستی» در کلاس آغاز کردیم. در شروع فعالیت، تصویر دوستانمان که مشغول بازی با آنها هستیم را کشیدیم. در حلقه ی گفتگو به جزئیات تصاویر پرداختیم و گپ و گفتی زدیم.
ـ در فعالیتی دیگر، با کمک ابزار چینه و تصاویر، انواع مختلف چینش عددی را تمرین کردیم.
ـ فعالیت خوشمزه ای در کنار دوستان داشتیم. مواد لازم و مراحل درست کردن آب دوغ خیار را با یکدیگر یاد گرفتیم و در حین درست کردن، از حواس های پنج گانه هم غافل نشدیم. در ادامه کارت کلمات گوش، بینی، زبان و چشم نیز معرفی شد.

🌿یکشنبه:
ـ تصویر خوانی کتاب «هفته ی آشتی در کلاس خانم روباه» انجام شد. در ادامه ایده های دوستانمان را در رابطه با هفته ی آشتی و دوستی در کلاس خودمان شنیدیم.
ـ صفحه های ۱۰، ۱۴، ۱۶، ۱۸، کتاب ریاضی انجام شد، و در ادامه بازی سرعتی یکی بیشتر را با کمک برخی تصاویر انجام دادیم.
ـ کتاب دکتر دیزی با هدف توجه دادن به قسمت سلامتی و ورزش در زندگی سالم را بلند خوانی کردیم. در همین راستا با یکدیگر گفتگو کردیم؛ که چه کنیم و چه حرکات ورزشی را می شناسیم که به سلامتی ما می تواند کمک کند، از تجربه های یکدیگر شنیدیم.

🌿دوشنبه:
ـ کارت کلمات «روباه، تاب، سنجاب، آبی، مربا، بلوط» معرفی شد و تفاوت ها و شباهت های آنها را پیدا کردیم. در این کلمات به دنبال صدای مشترک «آ» و «ب» بودیم و در انتها نشانه «ب» معرفی شد.
ـ کاربرگ کلمات دیوار واژگان را در کلاس کنار یکدیگر انجام دادیم و آن را به خانه بردیم تا به دیوار واژگان شخصی خود هم این کلمات را اضافه کنیم.
ـ با کارت های نقطه ای آشنا شدیم و در گروه های دونفره کارت ها را از کمتر به بیشتر مرتب کردیم و در همین راستا بازی دوتا بیشتر را به ازای نشان دادن کارت نقطه ای انجام دادیم.

🌿سه شنبه:
ـ کاربرگ جدول نشانه«ب‍» «ب» با توجه به تفکیک شکل این نشانه را با کمک کلمات دیوار واژگان انجام دادیم.
ـ درست نویسی اعداد ۱، ۲ و ۳ را در صفحه های ۴۵، ۴۷، ۵۲ کتاب ریاضی انجام دادیم.
ـ میزبان یک مهمان ورزشکار بودیم و سوالات خود را از ایشان پرسیدیم.
در همین راستا کاربرگی به خانه بردیم تا چند حرکت ورزشی را به تصویر بکشیم و در ادامه با کمک این کاربرگ ها یک کتابچه ی حرکت ورزشی خواهیم داشت که می توانیم سراغش برویم و در کنار هم این حرکات را انجام دهیم.
ـ نشست کلاسی با توجه به موضوعات و مسائل پیش آمده ی کلاسمان برگزار کردیم، خوب شنیدن و خوب صحبت کردن را تمرین کردیم.

🌿چهارشنبه:
ـ با مشاهده ی چند نمونه روزنامه دیواری سعی کردیم روند ساخت روزنامه دیواری را کشف کنیم، وسایل را آماده کردیم و دست به کار شدیم، در گروه های دوستانه مشغول ساخت روزنامه دیواری با موضوع «هفته ی آشتی و دوستی در کلاسمان» شدیم.
ـ کتاب «لوبی ها در عدد هیچ» را با هدف آشنایی با اعداد زیر ۱۰، خواندیم، در ادامه صفحه ی ۶۲ کتاب ریاضی را انجام دادیم. فیلم انسان اولیه را با هدف معرفی چوب خط دیدیم و ص ۲۴ کتاب ریاضی را انجام دادیم.
ـ در آزمایشگاه هر‌ دانش آموز عنصری از طبیعت به مدرسه آورده بود که به صورت گروهی و با استفاده از حواس پنج‌گانه ویژگی‌های آن را بررسی و بیان کردند. در مرحله‌ی بعد با ذره‌بین آن را مشاهده کردند و در آخر با میکروسکوپ نمونه‌شان را دیدند و ویژگی‌هایش را بیان کردند.

گزارش چهارشنبه ۲۶مهر
در این جلسه هر‌ دانش آموز عنصری از طبیعت به مدرسه آورده بود که به صورت گروهی و با استفاده از حواس پنج‌گانه ویژگی‌های آن را بررسی و بیان کردند. در مرحله‌ی بعد با ذره‌بین آن را مشاهده کردند و در آخر با میکروسکوپ نمونه‌شان را دیدند و ویژگی‌هایش را بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *