گزارش آموزشی هفته سوم مهر

گزارش آموزشی هفته سوم مهر

شنبه :
روز شنبه به مناسب «روز کودک» به اردو رفتیم و در آن‌جا فعالیت‌هایی مانند تماشای انیمیشن، بازی فکری و مسابقه انجام شد. بعد از اردو، به مدرسه برگشتیم و کودکان در یک زمان آموزشی، صفحات (۹-۱۰-۱۱) از کتاب نگارش را انجام دادند.

یکشنبه :
ابتدا کتاب «بردن تمساح به مدرسه هرگز» را مرور کردیم.
کارت کلمات (کلاس، مگنولیا، تمساح، آدامس و آدم) را به دانش‌آموزان معرفی و به دیوار واژگان کلاس نصب کردیم و سپس برگه‌هایی به آن‌ها داده شد که کودکان باید این کمات را پررنگ می‌کردند. در مرحله‌ی باید این کلمات را به خانه برده و به دیوار واژگان نصب می‌کنند. در آخر ۵ چیزی که در کلاس می‌بینند را نقاشی کشیدند و بعد با خواندن آن کلمه صدای (آ ا) را در آن شناسایی کردند.
در یک زمان دیگر، کتاب کرم ابریشم خیلی گرسنه را خواندیم و با بچه‌ها روزهای هفته و اعداد زیر ۱۰ را مرور کردیم.
همچنین فیلمی با موضوعیت زندگی سالم در یک زمان دیگر برای بچه‌ها گذاشته شد و در مورد این موضوع گفت‌وگو کردیم. کاربرگی به بچه‌ها داده شد تا خوراکی‌هایی که طی ۲روز خورده بودند را در آن نقاشی کنند.

دوشنبه:
ابتدا بچه‌ها گروه‌های ۲نفره تشکیل دادند و به هر گروه یک کتاب داده شد که با استفاده از تصاویر صفحات کتاب، یک داستان می ساختند و ۵ کلمه که در آن صدای (آا) دارند را با کمک یک دیگر از کتاب پیدا کرده و در دفترشان می نوشتند. سپس در مورد تحقیق کردن و ارائه دادن گفت‌وگو کردیم (خواندن کتاب‌های دایره المعارف؛ پرسیدن از دیگران؛ دیدن فیلم‌های علمی و مستندها؛ جستجو در گوگل و … / برای ارائه دادن: کشیدن نقاشی؛ درست کردن کاردستی؛ آوردن کتابهای مرتبط؛ آوردن نمونه و …). سپس قرار شد بچه‌ها برای هفته‌ی آینده یک تحقیق که در آن اسم و موضوع تحقیق و نقاشی مربوط به تحقیق نوشته و کشیده شده است بیاورند وتحقیقاتشان را در آزمایشگاه ارائه دهند.
در یک زمان دیگر هم بازی مخصوص اعداد زیر ۱۰ را انجام دادیم.

سه شنبه:
بچه‌ها فیلم «به وقت نوشتن» را دیدند. در این فیلم کلماتی که قبلا نوشته بودند به صورت نستعلیق هم معرفی شد و بچه‍‌ها با مشاهده‌ی آن در کاربرگ مربوطه، آن کلمات را به صورت نستعلیق سایه‌نویسی و رونویسی کردند.
در زمان بعدی، در مورد غذاهای مفید و غیر مفید گفت‌وگو کردیم وبچه‌ها کاربرگ‌هایشان را آورده و در دو دسته‌ی مفید و غیر مفید دسته‌بندی کرده و روی کاربرگ چسباندند.
در یک زمان دیگر بچه‌ها به گروه‌های ۲ نفره تقسیم شدند و یک تاس دریافت کردند. سپس کاربرگی که در اختیار داشتند را به صورت مشارکتی انجام دادند.
نشست کلاسی با موضوعیت پرداختن به مسائل کودکان هم در کلاس‌ها انجام شد.

چهارشنبه:
ابتدا صفحاتی از کتاب نگارش و بازی هم آغاز و هم پایان انجام شد.
سپس کتاب کازیمیر بلند خوانی و یا مرور شد و بچه‌ها به سوالات درک متنی در مورد کتاب پاسخ دادند. سپس با کلمات آب، ماست و خیار آشنا شدند.
در ادامه تیز فعالیت برون خط با بچه‌ها تمرین شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *