گزارش آموزشی
هفته دوم مهر ۱۴۰۳
شنبه ۷ مهرماه
•قرارهای کلاسی به دانشآموزان یادآوری شد و در مورد اینکه «اگر کسی قرارها را رعایت نکند چه پیامدی دارد؟» گفتوگو و بارش فکری صورت گرفت.
سپس در یک فعالیت دیگر دانشآموزان صفحات ۲ ،۳ ،۴، ۵ از کتاب نگارش را انجام دادند.
یکشنبه ۸ مهرماه
•مربی ابتدا متنهای اطلاعاتی کتاب خانم مینگو و اولین روز مدرسه را با دانشآموزان به اشتراک گذاشت و در مورد تفاوت متن اطلاعاتی و متن داستانی با دانشآموزان گفتوگو صورت گرفت و پس از آن کاربرگ عناصر داستان را در کلاس انجام دادند. سپس در فعالیت بعدی کتاب بهترین کلاس دنیا بلندخوانی شد و با دانشآموزان در مورد روال ناهار خوردن در مدرسه و آداب آن گفتوگو صورت گرفت.
در ادامه هر کلاس یک بازی گروهی با هدف دوستیابی انجام داد.
در زمانی دیگر، پس از بلندخوانی کتاب کازیمیر، کودکان از خاطرات آشپزی خود با مادر و پدر گفتند و نقاشی غذای مورد علاقهی خود را کشیدند و نام آن را رونویسی کردند.
دوشنبه ۹ مهرماه:
•دانشآموزان به گروههای دو نفره تقسیم شدند و کارتهای واژگانی (به همراه تصویر) مربوط به مواد لازم برای تهیه دسر به آنها داده شد. به عنوان مثال یکی از گروهها کلمهی کره به همراه تصویرش را به همراه داشت و گروههای دیگر کلمات دیگر مانند کاسه، کیک و … را. این واژگان به صورت خطچین نوشته شده بودند. پس از تکمیل خطچینها، آنها ارتباط بین کاربرگهایی که در دستشان بود را پیدا کردند و در مرحلهی بعد مراحل تهیه دسر را با کاربرگ خود تطبیق دادند. پس از آن کلمات قاشق، کره، شیر، دست، کیک، دسر، کاسه را برای دیوار واژگان خانه آماده کردند.
در زمان بعد، در کلاس بخشهایی برای بازی آماده شده بود که دانشآموزان برای ورود به آن بخش باید بلیط تهیه میکردند. برای تهیه بلیط هر کدام از دانشآموزان باید تعداد لگوهایی که روی هر کارت چاپ شده را مینوشتند و به همان مقدار چینه به مربی میدادند.
همینطور یک بازی متفاوت دیگر با هدف دوستیابی در کلاسها انجام شد.
سهشنبه ۱۰ مهرماه
•اولین جلسهی نشست کلاسی کودکان برگزار شد. قرار است بچهها در این جلسات ناراحتیها و دلخوریهای خودشان را بیان کنند و با کمک دوستانشان و مربی به دنبال راهحل
باشند. در اولین جلسه از نشستهای کلاسی، کودکان قدردانی کردن از یکدیگر را تمرین کردند.
سپس در یک زمان دیگر صفحهی ۶، ۷، ۸ کتاب نگارش انجام شد.
در ادامهی روز، تصاویری به دانشآموزان نشان داده شد و سوالات درک متنی از آنها پرسیده میشد و کودکان باید ارتباطی بین سوال و یکی از تصاویر پیدا میکردند.
چهارشنبه ۱۱ مهرماه
•بالاخره روز آشپزی فرا رسید و کودکان به تهیهی دسر توپی پرداختند.
در یک زمان دیگر، برای اولین جلسه به آزمایشگاه رفتیم و کودکان با استفاده از یک میکروفون نمادین، خود را معرفی کردند و با هدف دقت و مشاهدهگری بیان کردند که در آزمایشگاه چه چیزی برایشان جالب است.
سپس برخی از وسایل آزمایشگاهی را از نزدیک دیدند و لمس کردند و سوالاتشان را پرسیدند.
در آخر با کمک خودشان، قوانین و روالهای آزمایشگاه را بیان و تصویب کردند.
در یک فعالیت هم، کودکان کاربرگهای «قبل از رفتن به مدرسه» را به کلاس آوردند و آنها را برای دوستانشان ارائه دادند.
همینطور در این هفته کودکان فرصت رفتن به سایت مدرسه را هم داشتند و فعالیتهایی در آنها انجام دادند.