گزارش هفتگی تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
سوادآموزی
کتاب نان ابری در کلاس خوانده شد و کودکان داستانی را درباره موضوع این کتاب خلق کردند.همچنین پس از خوانش دو کتاب هر وقت خوکها پرواز کنند و قدم یازدهم کودکان به مقایسه دو داستان پرداخته، درباره مفهوم مشترک در این دو داستان گفتگو کردند، و نیز با تغییر گره داستان، به نگارش داستان جدیدی پرداختند.
طرح سه رقمی
در جلسه ۲۴ طرح با عنوان به ۵۰۰ نزدیک شو ، کودکان از تاسهای ۱۰ وجهی استفاده کرده و هر بار ۳ مرتبه تاس انداخته و رقم مورد نظر را در یکی از مکانهای جدول ارزش مکانی قرار دادند، به صورتی که تا حد امکان عددشان به ۵۰۰ نزدیکتر باشد.
در ادامه طرح احتمال کودکان ابتدا حدس میزدند که شانس انتخاب کدام رنگ بیشتر است و پس از استفاده از گردونه شانس و یا کیسه شانس، جدول و نمودار مرتبط را تکمیل نمودند، همچنین کتاب ریاضی تمرینات مرتبط با احتمال و نیز سرشماری انجام شد.
در ادامه طرح سرگذشت یک دانه نمایشی از کتاب افسانه درخت خرما و بزی در کلاس اجرا شد، طی آن کودکان با کاربردهای درخت خرما نیز آشنا شدند.
کودکان همچنین با اجزای گیاه، مراحل رشد گیاه و مراحل پخت نان آشنا شدند.
همچنین کتابهای روزی که همه چیز خوب میشود* و دانه خوش شانس در کلاس ارائه شد و کودکان با روشهای رویش گیاهان آشنا شدند.
کتابهای این هفته: افسانه درخت خرما و بزی، روزی که همه چیز خوب میشود، نان ابری، دانه خوش شانس، قدم یازدهم، هر وقت خوکها پرواز کنند
فعالیت منتخب هفته: به ۵۰۰ نزدیک شو در بالا شرح این فعالیت از طرح سه رقمی آمده، در این فعالیت و فعالیتهای مشابه، هر کدام از بچهها ممکن است در سطح متفاوتی درگیر بازی شوند، و ضمن انجام بازی و لذت از آن اهداف آموزشی را نیز تمرین مینمایند.