گزارش آموزشی تا ۱۹ اردیبهشت

گزارش هفتگی تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

📝 سوادآموزی

کتاب نان ابری در کلاس خوانده شد و کودکان داستانی را درباره موضوع این کتاب خلق کردند.هم‌چنین پس از خوانش دو کتاب هر وقت خوک‌ها پرواز کنند و قدم یازدهم کودکان به مقایسه دو داستان پرداخته، درباره مفهوم مشترک در این دو داستان گفتگو کردند، و نیز با تغییر گره داستان، به نگارش داستان جدیدی پرداختند.

🧮 طرح سه رقمی

در جلسه ۲۴ طرح با عنوان به ۵۰۰ نزدیک شو ، کودکان از تاس‌های ۱۰ وجهی استفاده کرده و هر بار ۳ مرتبه تاس انداخته و رقم مورد نظر را در یکی از مکان‌های جدول ارزش مکانی قرار دادند، به صورتی که تا حد امکان عددشان به ۵۰۰ نزدیک‌تر باشد.
🎲 در ادامه طرح احتمال کودکان ابتدا حدس می‌زدند که شانس انتخاب کدام رنگ بیشتر است و پس از استفاده از گردونه شانس و یا کیسه شانس، جدول و نمودار مرتبط را تکمیل نمودند، هم‌چنین کتاب ریاضی تمرینات مرتبط با احتمال و نیز سرشماری انجام شد.

🌳 در ادامه طرح سرگذشت یک دانه نمایشی از کتاب افسانه درخت خرما و بزی در کلاس اجرا شد، طی آن کودکان با کاربردهای درخت خرما نیز آشنا شدند.
کودکان هم‌چنین با اجزای گیاه، مراحل رشد گیاه و مراحل پخت نان آشنا شدند.
هم‌چنین کتاب‌های
روزی که همه چیز خوب می‌شود* و دانه خوش شانس در کلاس ارائه شد و کودکان با روش‌های رویش گیاهان آشنا شدند.

📚 کتاب‌های این هفته: افسانه درخت خرما و بزی، روزی که همه چیز خوب می‌شود، نان ابری، دانه خوش شانس، قدم یازدهم، هر وقت خوک‌ها پرواز کنند

🖍️ فعالیت منتخب هفته: به ۵۰۰ نزدیک شو در بالا شرح این فعالیت از طرح سه رقمی آمده، در این فعالیت و فعالیت‌های مشابه، هر کدام از بچه‌ها ممکن است در سطح متفاوتی درگیر بازی شوند، و ضمن انجام بازی و لذت از آن اهداف آموزشی را نیز تمرین می‌نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *