گزارش آموزشی ۱۶ الی ۱۹ اردیبهشت (پایه اول)
ریاضی: (طرح تقارن و ارزش مکانی)
از کتاب ریاضی صفحات مربوط به تقارن را انجام دادیم. اسلایدهایی درباره ارزش مکانی با قاب دهتایی و بلوک دهتایی و یکی را باهم مرور کردیم و در ادامه کاربرگی با این موضوع انجام دادیم. فعالیت مربوط به ارزش مکانی در کتاب حل شد. در بخش ریاضی ارزش مکانی اعداد با انجام تمرینات مختلف با ابزار قاب ده تایی و بلوک کار شد.
سوادآموزی: نشانه ( خوا ؛ تشدید؛ ص) با مرور کتاب میخواهی دوست من باشی نشانهی خوا معرفی شد و کلمات ( میخواهی؛ خواهر؛ خواب) در دفتر واژگان نوشته شد. نشانه تشدید آموزش داده شد و کلمات (بنّا؛ نقّاش؛ نجّار و معلّم) در دفتر واژگان و نگارش مربوط به این نشانه نوشته و با کاربرگ نشانه تشدید را تمرین کردند. نشانه ی (ص) آموزش داده شد و کلمات ( صورت؛ صدف؛ صابون؛ صندوق؛ صندلی) در دفتر واژگان نوشته و کاربرگی برای آن انجام شد.آموزش نشانه (ذ) و کاربرگی برای آن انجام شد. ( لذّت؛ لذیذ؛دلپذیر؛گذشته؛ میگذارد)
علوم: طرح (گرما و سرما)
ارزشیابی گرما و سرما با دانشآموزان انجام شد درمورد هرآنچه دراین طرح یادگرفتند.
ـ دانشآموزان یک زنگ بازی با اسباب بازی های خود داشتند.
ـ به اردو باغ موزه گیاهشناسی با موضوعیت آشنایی با گیاهان مختلف برای شروع طرح گیاهان و آموزش نشانه (ذ) رفتیم.