گزارش هفتگی تا ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲

گزارش هفتگی تا ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲

🧮جلسات ۳۹، ۴۰، ۴۱ و ۴۲ از طرح دو رقمی:

کودکان در جلسه ۳۹ از این طرح، ابتدا در گروه‌های دو نفره شکل دلخواهی را در جدول ۱۰۰-۱ رنگ‌آمیزی کرده و سپس برای هر خانه معمایی را طرح کردند، در ادامه گروه دیگری با حل معمای دوستانش، به شکل مورد نظر دست یافت.در جلسه ۴۰، کودکان به گفتگو درباره جمع و تفریق، کاربردهای آن و … پرداختند.در جلسه ۴۱ طرح، دانش‌آموزان به حل مسائل دو مرحله‌ای پرداختند.کدام راه حل هم موضوع جلسه ۴۲ بوده که در آن کودکان بررسی کردند که یک مسئله را با عبارت جمع حل می‌کنند و یا تفریق (برای مثال ۲۳+۴۸ یا ۲۳-۴۸).
کودکان در سایت فعالیت الگوهای عددی را تمرین نمودند.

🟩🔻⚪️ در ادامه طرح اشکال هندسی دانش‌آموزان با پاره‌خط آشنا شدند و در فعالیت چندضلعی میان خطوط، چند پاره‌خط در جهت‌ها و اندازه‌های مختلف رسم کرده و مثلث‌های ایجاد شده میان این خطوط را دسته‌بندی نمودند، هم‌چنین به سه نوع مثلث (سه ضلع برابر، دو ضلع برابر و بدون ضلع برابر) اشاره شد.در فعالیت نمودار ون اشکال هندسی نیز به مقایسه دو به دوی اشکال پرداختند.در اولین فعالیت از موضوع تقارن نیز کودکان ابتدا درباره آنچه از تقارن می‌دانند گفتگو کردند، سپس بیان کردند که می‌خواهند چه چیزهایی از این موضوع بیاموزند. در انتهای طرح نیز درباره آنچه آموخته‌اند، گفتگو خواهد شد.

🌞 دانش‌آموزان در طرح نور و ساعت داستانی با موضوع دنیای بدون نور نوشتند.با مفهوم باد آشنا شده و بادنما ساختند. در آخر نیز آن‌چه از طرح نور آموختند را در قالب تصویر و نوشته ارائه دادند.

فعالیت منتخب هفته: داستان‌نویسی کودکان داستانی با موضوع دنیای بدون نور نوشتند که در آن چند جمله پیشنهادی برای استفاده در ابتدای داستان آورده شده بود. استفاده از جملات مناسب برای آغاز و پایان داستان نیز از اهداف این فعالیت بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *