گزارش آموزشی هفته دوم بهمن ( ۷ الی ۱۱ بهمن )

گزارش آموزشی هفته دوم بهمن

( ۷ الی ۱۱ بهمن )

سوادآموزی: (طرح ا-ِ ؛ ش )😊 دانش آموزان کاربرگی از شکل‌های مختلف صدای -ِ را دوربری کردند و به روی یک چوب کوچک چسباندند پس از آن هر شخصی که شکل مختلفی از نشانه -ِ را در دستش داشت به دنبال واژگان مربوط به آن می‌گشت و کلماتی را گفتند که شکل‌های مختلف -ِ را دارند. کتاب خرگوش گوش داد برای بچه‌ها بلند خوانی شد و کودکان به سوال‌هایی از کتاب پاسخ دادند کارت واژه‌های « گوش؛ خرگوش؛ شنیدن ؛ شترمرغ؛ وحشتناک و نقشه » در روزهای مختلف با طرح درس‌های مختلف معرفی شد. بازی تبدیل کلمات (س) دار به (ش) دار انجان شد مثل( سام=شام؛ سور=شور……)

blank

علوم: (طرح هوا )😊در مورد کمک هوا به زندگی انسان‌ها گفت‌وگویی صورت گرفت سپس از دانش آموزان خواسته شد که فکر کنند که هوا و باد به زندگی جانوران و گیاهان چه کمکی می‌کند؟ پس از آن دانش آموزان یک جمله و یک نقاشی در مورد کمک هوا کشیدند.

blank

ریاضی: ( طرح جمع ؛ الگو و اشکال هندسی )😊در زمینه طرح جمع در کلاس فعالیت هایی انجام شد و گفت‌وگوهایی در مورد معنای جمع صورت گرفت. کاربرگ جمع دوقلو انجام شد. از این هفته طرح درس الگو و اشکال هندسی با هدف تشخیص و توصیف الگوها و شناخت اشکال هندسی شروع شده است. در این فعالیت ابتدا کودکان انیمیشین کوتاهی درباره گورخری متفاوت با بقیه دیدند و درباره آن گفت و گو کردند.در ادامه کاربرگ گورخر را به مدل دلخواه رنگ آمیزی کردند.و در آخر برای نظم های تکرار شونده در طبیعت مثال هایی گفتند و در اسلایدهای آماده نظم ها را پیدا و توصیف کردند. صفحاتی از کتاب ریاضی که موضوع الگو و اشکال هندسی در آن ها مطرح شده بود با دانش آموزان انجام گردید.در اشکال هندسی مربی واژگان شباهت و تفاوت را با بچه‌ها مطرح می‌کند و اسلاید هایی با تصاویر اشکال هندسی برای بچه‌ها به نمایش می گذارد و از بچه‌ها می خواهد بین صاویر انتخابی شباهت و تفاوت را بیان کنند.«« بازی سوادآموزی با هدف تمرین نشانه‌های معرفی شده »» «« نشست کلاسی با هدف گفتگو پیرامون اتفاقات روزمره بچه ها با هم وبیان حس ‌های خوب و بدشان و پیدا کردن راه حل برای چالش‌های کلاسی شون»»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *