گزارش هفتگی تا ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲
جلسات ۲۸، ۲۹، ۳۰ و ۳۱ از طرح دو رقمی:
کودکان با روش رسمی تفریق به عنوان یکی از راههای موجود آشنا شدند و مسائل عددی را به روش رسمی حل نموده و با روش دلخواه خود درستی آن را بررسی کردند. همچنین جمع و تفریقهای همخانواده ( ۳۲+۴۷=۷۹، ۴۷+۳۲=۷۹، ۳۲-۷۹=۴۷، ۴۷-۷۹=۳۲) مورد بررسی قرار گرفتند. کودکان همچنین در جلسه ۳۱ از این طرح به تخمین تعداد پرداختند.
در ادامه طرح اشکال هندسی دانشآموزان بازی تنگرام را انجام دادند. کتاب بازیهای روز چهارشنبه خوانده و فعالیتی در این زمینه هم انجام شد.
طرح نور و ساعت با شناخت چشمه نور و انجام آزمایش سایه (اجسام کدر و شفاف، تغییر اندازه سایه در فواصل مختلف از چشمه نور) آغاز شد.
سوادآموزیکودکان با خوانش کتاب رالف قصه مینویسد به ارائه راهکارهایی برای نوشتن داستان پرداخته و نیز داستانی از زندگی خود نوشتند.
کتابهای این هفته:
رالف قصّه مینویسدبازیهای روز چهارشنبه
فعالیت منتخب هفته:*داستان نویسی*کودکان قصهای از زندگی خود را در قالب یک داستان (با توجه به عناصر داستان مانند شخصیت، زمان، مکان، مسئله و راهحل) نوشتند.