گزارش هفتگی تا ۲۷ دی ماه

گزارش هفتگی

تا ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲

🧮جلسات ۲۵، ۲۶ و ۲۷ از طرح دو رقمی: کودکان با روش رسمی جمع به عنوان یکی از راه‌های موجود آشنا شدند و مسائل عددی را به روش رسمی حل نموده و با روش دل‌خواه خود درستی آن را بررسی کردند. هم‌چنین جمع‌های دوقلو (۳+۳=۶، ۸+۸=۱۶) مرور شدند. رابطه‌های جمع‌هایی نظیر ۱+۹=۱۰، ۲+۸=۱۰و … نیز مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
🟩🔻⚪️ در ادامه طرح اشکال هندسی دانش‌آموزان با مفهوم ضلع و گوشه و نیز با اشکال هندسی مربع، مثلث، دایره و مستطیل بیشتر آشنا شده و صفحاتی از کتاب را حل کردند. فعالیت جئوبرد هم با هدف شناخت بیشتر ویژگی اشکال هندسی و رسم آن‌ها انجام شد. https://apps.mathlearningcenter.org/geoboard/

🔈 در ادامه طرح یادگیری گوش‌هایت را تیز کن، کودکان داستانی را با موضوع ساز و با روش خوشه‌سازی خلق کردند. همین‌طور داستانی با شروع مشخص را ادامه دادند و تکمیل نمودند. فعالیت بازی‌گونه‌ی “پیام رمز ا پیدا کن” از کتاب علوم نیز انجام شد.
کودکان با وسایل در دسترسشان صداساز خود را ساخته و به کلاس آوردند و ضمن تولید صدا، درباره نحوه ساخت، چگونگی تغییر میزان بلندی صدا و … گفتگو کردند .
🖍️ سوادآموزی کودکان کلمات دارای نشانه “و” را بر اساس صدای این نشانه در سه گروه قرار دادند، برای مثال نشانه “و” در کلماتی مانند “خورشید”، “پروانه”، “قورباغه” صداهای متفاوتی دارد. دانش‌آموزان با خواندن درس “مدرسه خرگوش‌ها” از کتاب فارسی، با کلمات هم‌خانواده و نیز کلماتی مانند قطعاً، معمولاً، احتمالاً که دارای تنوین در انتهای کلمه هستند، آشنا شدند.صفحاتی از کتاب نگارش نیز برای تمرین خط توسط کودکان انجام شد.
فعالیت منتخب هفته:🏷️ “ساز درختی” ابتدا تصویری به کودکان نشان داده شد (تصویر یک انسان با سازی در کنار یک درخت) و از آن‌ها خواسته شد در یک کلمه بنویسند که با دیدن این تصویر یاد چه چیزی افتادند، یا چه احساسی داشتند.سپس خواسته شد تا به کلمه‌ای که نوشتند فکر کنند و بگویند این کلمه آن‌ها را به یاد چه واژه‌هایی می‌اندازد یا با چه کلماتی ارتباط معنایی دارد.در مرحله بعد کودکان با کلمات خود داستانی خلق کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *