گزارش هفته آخر آبان (( ۲۷ الی ۱ آذر))
سوادآموزی: نشانه (( م ))
جمله سازی: دانش آموزان با چند واژه آشنا جمله های معنادار ساختند و توسط معلم جمله ها روی تخته نوشته شد و دانشآموزان جملهها را روی کاربرگ پیاده کردند.
سواد آموزی: کتاب کمی گم شده ام توسط معلم بلندخوانی شد و سوالات هدفمند مربوط به آن پرسیده شد و دانشآموزان نقاشیای از مامان خودشان کشیدند. مربی جملههای کمی گم شدهام و مامانم کجاست از کتاب داستان کمی گمشدهام را با تاکید بر صدای «م» خواند کودکان تشخیص دادند که صدای «م» در این جمله بیشتر شنیده میشود و نشانه « م» معرفی شد. سپس کودکان جمله ی مامان من ……. دارد را با کلمهای که نشانه «م » دارد کامل کردند و در آخر هر کودک سه کلمه نوشت که نشانه « م» داشت و از بین همه کلمهها سه کلمه انتخاب شد که روی دیوار واژه برود. کتاب نگارش ص ۲۵-۳۰ انجام شد. انجام کاربرگ نشانه “م” که علاوه بر نقاشی تبدیل نشانه به تصاویر دیگر، تمرین جمله سازی با کلماتی که نشانه های آموزش دیده در آن ها است.
ریاضی: طرح (( اعداد زیر ۱۰ ))
اعداد بالای ۱۰: کاربرگی برای بازنمایی اعداد۱۳ و ۱۴ به دانشآموزان داده شد و دانشآموزان به شکل های مختلفی چون استفاده از چوبخط، قاب ده تایی، تاس و حروف این اعداد را بازنمایی کردند. درست نویسی عدد ۱۵ معرفی شد و هر کودک باید ۱۵ را با قاب ۱۰ تایی یا عدد تاسی یا به صورت ترکیب دو عدد مثلاً ۱۱ و ۴ بازنمایی میکرد و در انتها پوستری درست شد. کاربرگ ریاضی بازنمایی های عدد ۱۱-۱۵ انجام شد و دانش اموزان سعی کردند قاب دهتایی، چوبخط، عدد به حروف رو به عددهای خودشان وصل کنند و صحیحنویسی اعداد رو تمرین کردند. دیدن اسلایدی که تصاویر درهم و تصاویر مرتب و دسته بندی شده از اعداد ۱۱ تا ۱۵ در آن بوده و گفت و گو درباره اینکه شمارش کدام حالت راحت تر بوده و شنیدن دلایل انتخاب آن ها.
علوم: طرح (( سنگ و خاک ))
از دانشآموزان خواسته شد که در مورد فعالیت هایی که برای آشنایی با سنگ انجام شده گفت و گو کنند و معلم چند مدل از خاک را به کلاس آورد و دانشآموزان ابتدا خاکها را مشاهده کردند و پس از مشاهده، خاک هارا لمس کردند و پس از آن به شباهت و تفاوت بین خاک ها، نرمی و زبری، خوراکی بودن یا غیرخوراکی بودن خاکها و بوییدن آن فعالیت هایی صورت گرفت. دانش اموزان چندین خاک مختلف رو بررسی کردند و مشاهده کردیم و روی هرخاک را فوت کردیم تا تفاوت هایشان را بررسی کنند. دیدن و لمس کردن خاک های مختلف ( زبر ، صاف ، نرم ، سخت ، ریز ، درشت ) و گفت و گو درباره تاثیر باد در خاک های مختلف .
طبق روال هر هفته برگزاری نشست کلاسی و گفت و گو با دانش آموزان
اردو بازدید از کارخانه مینو و آشنایی بچه ها با مراحل تولید و بسته بندی و آماده سازی محصولات شرکت مینو اعم از انواع بیسکویت و چوب شور و شکلات و …..