گزارش هفته سوم آبان ((۲۰ الی ۲۴))
طبق روال هر هفته برگزاری نشست کلاسی و گفت و گو با دانش آموزان.
سوآدموزی: نشانه (( د ))
نشانه (( د )) مجدد با بچه ها کار شد. فعالیت صفحهی ۳۴ کتاب نگارش را انجام دادند. فعالیت جمله سازی انجام شد. کلماتی که نشانهی د دارند توسط بچه ها گفته شد و پای تخته نوشته شد به صورتی که نشانهی د با رنگ قرمز مشخص بود. به این صورت که جدولی با سه ستون روی تخته کشیده شد. گروه اول باید برای ستون اول که مربوط به چه کسی بود کلمه میگفتند مثلاً مامان گروه دوم با همفکری هم برای ستون دوم با عنوان کجا کلمه میگویند مثلاً در آشپزخانه و گروه سوم برای ستون سوم با عنوان چه کار کرد کلمه میگویند مثلاً آشپزی کرد. سپس جمله ها در دفتر نوشته شد. مامان در آشپزخانه آشپزی کرد. کاربرگی با عنوان جملات در هم داده شد ،که دانش آموزان کلمات آن را مرتب نمودند و جملات مرتب شده و کامل را خواندند.
علوم : طرح (( سنگ و خاک ))
دانش آموزان به دو گروه تقسیم شدند و سنگ های خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. مربی از بچه ها خواست که در ابتدا سنگ ها را به دو گروه زبر و نرم تقسیم بندی کنند. سپس از آنها خواست که سنگ ها را بر مبنای سبک یا سنگین بودن تقسیم بندی کنند. انیمیشن سنگ و خاک پخش شد و گفتگوهایی در خصوص استفاده و کاربرد سنگ و خاک در زندگی گیاهان و جانوران و انسان ها صورت گرفت و در ادامه کاربرگ نقش خاک در زندگی گیاهان و جانوران به دانش آموزان داده شد تا در منزل کامل کنند. دانش آموزان با سنگ و خط کش ترازو ساختند و توسط آن سنگ ها را به دو گروه (سنگین و سبک ) تقسیم بندی کردند. مستندی از تغییرات سنگ و ایجاد خاک پخش شد. درمورد مستند سوالاتی پرسیده شد. درمورد اهمیت خاک برای گیاهان و جانوران گفت وگو انجام شد. دانش آموزان کاربرگی به خانه بردند تا تحقیق کنند. در زنگ سنگ و خاک با استفاده از قوطیهای شیر خشک آب و دستمال ؛ آزمایشی جهت تولید خاک از سنگ انجام شد و درباره آن در کلاس گفتگو شد.
ریاضی: ((طرح اعداد بالای ۱۰))
کاربرگ لپ بوک بستنی برای تمرین اعداد تا ده به عدد و حروف انجام شد. اعداد ۱۱ تا ۱۵ به دانش آموزان معرفی شد. بدین صورت که تیم های دو نفره تشکیل دادند و هر نفر باید با انگشت های خود یک عدد را نشان میداد به طوری که مجموع اعداد دو نفر برابر با عدد مورد نظر شود. مربی مقابل هر عدد، عدد هایی که مجموع آن ها برابر با عدد مورد نظر میشد را نوشت و رابطهی میان اعداد را به بچه ها نشان داد. دیدن اسلایدی که تصاویر درهم و تصاویر مرتب و دسته بندی شده از اعداد ۱۱ تا ۱۵ در آن بوده و گفت و گو درباره اینکه شمارش کدام حالت راحت تر بوده و شنیدن دلایل انتخاب آن ها صورت گرفت.
برگزاری نمایشگاه کتاب و بازدید و خرید کتاب دانش آموزان با همراهی مربیان انجام گردید.
* کاربرگ رنگ کن و کامل کن با هدف تقویت مهارت دست ورزی دانش آموزان داده شد که می بایست خطوط کم رنگ آن را پر رنگ نموده و آن را رنگ کنند و در ادامه برای آن تصاویر قصه ای بسازند.