ضیافت دوم؛ فلسطینیان پس از جنگ و اشغال

خانم دکتر ثبوت از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ در میان اردوگاه فلسطینیان از نزدیک با آوارگان جنگ و اشغال در تعامل بوده‌اند. همچنین رساله دکتری خود را درباره بازسازی شهری پس از جنگ به عنوان فرایندی برای عدالت انتقالی نوشتند. دوره پسادکترا را در دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه منچستر با پروژه‌ای معطوف به نقش هنرمندان در مستندسازی وقایع پس از انقلاب سوریه، حافظه خلاق و سیاست رادیکال انجام دادند و هم‌اکنون در دانشگاه کویینز ایرلند استاد رشته علوم سیاسی و جرم‌شناسی فرامرزی و جنسیت در سیاست جهان هستند.
در این نشست می‌خواهیم بپرسیم:

۱) همبستگی جهانی با مردم فلسطین چه اوضاعی دارد؟

۲) دیدگاه مردم فلسطین نسبت به گروه‌های جهادی یا تعامل با صهیونیست‌ها چگونه است؟ راه درست مقابله با نفوذ اسرائیل از نظر گروه‌های فلسطینی چیست؟

۳) آیا فلسطینیان مداخلات ایران یا قطر را می‌پسندند؟ آیا اساساً در فلسطین این بلوغ سیاسی وجود دارد که برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند؟

۴) تحولات اقتصاد جهانی و کشورهای فروشنده تسلیحات چگونه است و چه نسبتی با موضع‌گیری‌های جهانی در مورد جنگ اخیر دارد؟

در این جلسه که دوشنبه ۲۰ آذر با حضور مجازی خانم دکتر آزاده ثبوت پژوهشگر، محقق و متخصص حوزه روابط بین‌الملل و فلسطین برگزار شد، واکنش جهانی به جنگ اخیر فلسطین و اسراییل، وضعیت سیاسی و اجتماعی فلسطین اشغالی و امکان‌ها و پیش‌بینی‌ها درباره راه‌های ایجاد تغییر در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *