مفید در یک نگاه

دکتر دانش
مدارس مفید در طول فعالیت خود همواره از برترین مدارس کشور به حساب آمده‌اند. مجتمع آموزشی مفید طی سال‌های اخیر، با داشتن برنامه راهبردی و پشتوانه سابقه چهل ساله خود، گام‌های موثر در زمینه‌های علمی، پژوهشی و تربیتی خود برداشته است. این مجتمع با درک لزوم ارتقاء روش‌های آموزشی خود، علاوه بر توجه به ملزومات آموزشی در دنیای کنونی، توجه به نیاز دانش‌آموزان و علایق و انگیزه‌های آنان را در برنامه‌های آموزشی و تربیتی خود گنجانده است.
یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مدارس مفید این است که سعی کرده‌اند محیطی فراهم نمایند تا دانش‌آموزان، خود در فرآیند یادگیری نقش داشته باشند و با بروز خلاقیت‌ها و پرورش استعداد‌ها، زمینه‌های رشد و تعالی خود را بوجود آورند.
این موسسه آموزشی ماموریت خود را فقط آموزش دروس و افزایش توان علمی دانش‌آموزان نمی داند؛ بلکه سعی دارد مکانی مناسب، برای تمرین زندگی، مسئولیت پذیرفتن، کمک به همنوعان و دوستی برقرار کردن بوجود آورد.
بدین جهت است که این موسسه با مطالعه نظام‌ها و روش‌های آموزشی نوین و توجه به شخصیت و کرامت انسانی افراد، فلسفه تربیتی خود را تدوین و در چارچوب برنامه راهبردی مصوب، سعی دارد که شعار “آموختن برای یادگیری و آموختن برای بکار بردن” و یا به تعبیر دیگر “آموختن برای با هم زندگی کردن” را تحقق بخشد. ان‌شاءالله

دکتر فخرالدین دانش
رئیس مجتمع آموزشی مفید

مأموریت

مأموریت مجتمع مفید به عنوان یک مجتمع آموزشی، فرهنگی و غیر انتفاعی این است که در کلیه طبقات اجتماعی جوامع مسلمان و شیعه تهران، کشور و جهان دانش‌آموزانی را در مقاطع دبستان و دبیرستان دوره اول و دوم تربیت نماید که برای جامعه خویش مفید باشند. همچنین این مؤسسه به ارائه خدمات مشاوره در امر آموزش و پرورش خواهد پرداخت.

چشم انداز

تربیت دانش‌آموزانی که دارای تخصصی علمی، تربیت دینی (زمینه‌های عمیق فکری و عملی در مسائل دینی)، تربیت فرهنگی (زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و دارا بودن توان تحلیل مسائل در ابعاد ملی و جهانی) و مهارت‌های زندگی (‌توان مقابله در برابر مشکلات و حل مسائل)‌ باشند.

اهداف

۱- ارائه آموزش با کارآیی و اثر بخشی مورد قبول با تکیه بر روش‌های نو و استفاده از فناوری‌های جدید.
۲- آموزش مهارت‌های حرفه‌ای.
۳- رشد زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی با تاکید بر خصوصیات و خصلت‌های فردی دانش‌آموزان.
۴- ایجاد شناخت و اهتمام به امور دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی.
۵- کشف استعداد و زمینه‌سازی رشد آن‌ها.
۶- برقراری ارتباط مستمر و تنگاتنگ با اولیاء.
۷- ایجاد نشاط و شادابی جسمی و روحی با استفاده از هنر، ادبیات و ورزش.
۸- حفظ و نگهداری فارغ‌التحصیلان بوسیله هدایت و مشاوره آنها.
۹- داشتن سازمانی علمی، پویا و فعال با تکیه بر مشارکت جویی همه افراد سازمان برای اجرای‌ برنامه‌ها.