گزارش فعالیت های مدرسه مجازی زمستان 98 و بهار 99

 

گزارش فعالیت های مدرسه مجازی

(( دبیرستان دوره دوم – مفید 3))

با سلام و آرزوی صحت و سلامتی، گزارش حاضر مجموعه ای از فعالیت های دبیرستان دوره دوم مفید3 را در دوران تعطیلات پیشگیری از بیماری کوئید- 19 ارائه می دهد.

سال تحصیلی 99 – 1398 با توجه به پیش آمد شرایط جدید و تعطیلات کاملا غیر قابل پیش بینی، سالی متفاوت را در عرضه آموزش مجازی و از راه دور برای دبیرستان رقم زد. مسئولین مجموعه حاضر، همواره در پی ایجاد شرایطی جدید برای آموزش های نوین مجازی و جاری نمودن آنها می کوشیدند اما باید خاطر نشان کرد که تهدید تعطیلات کرونایی به واقع فرصتی بی نظیر برای این مجموعه در راستای پیشرفت سریع و چشم گیر در استفاده از راهبردهای آموزش مجازی فراهم ساخت.

از ابتدای اسفند ماه که تعطیلات کرونا به صورت جدی شروع گردید، مسئولین و معلمین مدرسه بلافاصله در پی برگزاری کلاسها و پیشبرد اهداف آموزشی خود از طرق مختلف برآمدند. لازم به ذکر است که با توجه به تعطیلات آبان ماه و دی ماه گذشته، مسئولین مدرسه آمادگی نسبی را برای شروع فعالیت های مجازی و از راه دور تدارک دیده بودند. استفاده از تجهیزات فیلم برداری در مدرسه و پخش آنلاین تدریس معلم در مدرسه از اولین قدم های ایشان در این راستا بود. تهیه ویدئوهای آفلاین تدریس، آماده سازی کاربرگ و بسته های متنوع آموزشی و پیگیری تکالیف و وضعیت دانش آموزان توسط معلمین از مهم ترین فعالیت های دبیران و کادر آموزشی در جهت ساخت مسیری با کیفیت برای آموزش مجازی بوده است.

الف تدریس آنلاین

کلاس های آنلاین یکی از مهم ترین ارکان آموزش در مدرسه مجازی از ابتدای اسفندماه بوده است. کلاس های آنلاین مدرسه به دو صورت ضبط و پخش آنلاین و همچنین استفاده از فضای اینترنتی ((اسکای روم)) صورت پذیرفته است. لازم به ذکر است در ماه اسفند در مجموع نزدیک به 210 ساعت، کلاس آنلاین، 42 آزمون آنلاین 54 فایل آموزش صوتی و تصویری و در نوروز 1399 نزدیک به 40 ساعت کلاس آنلاین 28 آزمون آنلاین و دفترچه های جهت انجام تکالیف نوروزی به دانش آموزان ارائه گردید. همچنین از 16 فروردین ماه نزدیک به 150 ساعت کلاس آنلاین درمدرسه مجازی مفید3 برگزار می گردد به گونه ای که هر دانش آموز حد اکثر 4 زنگ کلاس آنلاین را تجربه می نماید.

 

ب- کاربرگها و تکالیف آموزشی:

یکی از عرصه هایی که دبیران محترم برای پیشبرد اهداف آموزشی خود بهره می برند، طراحی بسته نکالیف و کاربرگ های آموزشی است که به صورت روزانه و هفتگی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. میزان تکلیف مورد انتظار برای دانش آموزان به میزان ساعت هفتگی درس ایشان است و از این لحاظ مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند. دانش آموزان عزیز تکالیف را ازطریق سامانه مدبر و کانال های اطلاع رسانی تکالیف دریافت نموده و از طریق همان سامانه ها برای سنجش و ارزیابی باز ارسال می نمایند. در نهایت نتیجه تکالیف ارزیابی شده از طریق سامانه مدبر در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.


((برنامه هفتگی کلاس های آنلاین دانش آموزان))

Banrame-haftegi-bahar99-r

 

پ- برگزاری آزمون های آنلاین و آفلاین:

دبیران محترم دبیرستان ، سنجش دانش آموزان و ارزیابی یادگیری ایشان را از ارکان و بخش های مهم آموزش می دانند. به گونه ای که معتقدند هر بخشی از طرح درس ایشان باید مورد ارزیابی قرار گیرد. در فضای حال حاضر و مقتضیات مدرسه مجازی، دبیران، آزمون های خود را به صورت آفلاین در فضاهای ارتباطی با دانش آموزان و دریافت بازخورد از ایشان برگزار می نمایند. همچنین با استفاده از برخی نرم افزارها مانند ((لرنیتو)) اقدام به برگزاری آزمون آنلاین و ارائه بازخورد سریع در اسرع وقت به دانش آموزان نموده اند.

 

ت- پیگیری و رصد دانش آموزان:

از بخش مهم و حائز اهمیت زحمات دبیران و کادر آموزشی دبیرستان مفید، پیگیری دانش آموزان برای جلوگیری از عقب ماندگی ناخواسته ایشان است. به گونه ای که در درجه اول حضور دانش آموزان در کلاس درس آنلاین حتما توسط معلمین ایشان بررسی می گردد و همچنین در صورتی که معلمین محترم راهنما دلیلی بر عقب ماندگی درسی دانش آموزی داشته باشند حتما با ایشان تماس گرفته و همچنین از طریق اولیا نگرانی مدرسه را از وضعیت درسی دانش آموز به اطلاع می رسانند. بستر ارتباط و پیگیری دانش آموزان حلقه بسیار مهم و حیاتی این روزهای دور از مدرسه تلقی می شود.

ث- کادر و مسئولین دبیرستان:

در دوران تعطیلات پیشگیری از بیماری کوئید- 19 ، کادر و مسئولین محترم مدرسه بلافاصله با همه توان و احساس مسئولیت در همه عرصه هایی که توانمندی ارائه می داشتند حاضر گشته و هر یک سهمی به سزا در این عرصه ایفا نمودند. به گونه ای که حتی جمعی از همکاران با تغییر مسئولیت در وضعیت جدید به همراهی و کمک با تیم پشتیبان مدرسه مجازی پرداخته اند. وضعیت سلامتی همکاران و پیشنهاد به دورکاری برای ایشان در اولویت بوده تا با توجه به شرایط قرنطینه کمترین حضور را در مدرسه بهم رسانند.
شوراهای مدرسه هفته ای 2 روز حداقل به مدت 2 ساعت به صورت مجازی برگزار می گردد و به وضعیت کلی مدرسه مجازی و دغدغه ها و بهبود هر چه بالاتر کیفیت فعالیت های دبیرستان می پردازد. مسئولین مدرسه به صورت مرتب در بازه های روزانه، هفتگی و ماهانه به ارائه گزارش از فعالیت های خود در بستر مجازی برای همگی همکاران می پردازند.
همچنین جلسات انجمن اولیاء نیز به صورت مجازی برگزار شده است.
مسئولین و کادر آموزشی دبیرستان ، تمامی تلاش خود را در این مدت به کار گرفته اند تا با کیفیت ترین فضای آموزشی را با همه مشکلات زیرساختی و فرهنگی و ارتباطی برای دانش آموزان عزیز فراهم آورند. در حال حاضر مفتخریم که بر نقطه ای ایستاده ایم که در شرایطی پایدار و با آرامش خوبی برای دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی و دبیران محترم، فضای آموزش مجازی را به پیش می بریم تا با پایان این تعطیلات پیشگیری از بیماری کوئید- 19 توانسته باشیم قدم بزرگی در جهت آموزش و یادگیری دانش آموزان برداشته باشیم.
با هماهنگی مسئولین و کادر محترم آموزشی دبیرستان، طرح دروس معلمین گرامی با استفاده از همه راهبردهای آموزشی تا نیمه اردیبهشت ماه تکمیل می گردد و در زمان باقیمانده تا امتحانات پایان سال، معلمین گرامی به رفع اشکال و تکمیل یادگیری دانش آموزان خواهند پرداخت.
امید است با کمک خداوند متعال، و تلاش های ارزشمند دبیران گرامی و همراهی بی نظیر دانش آموزان و اولیای محترمشان، برگی ارزشمند از پیشرفت در زمینه آموزش مجازی و از راه دور را در دفتر خاطرات دبیرستان ثبت نماییم.

تقدیم احترامات

دبیرستان دوره دوم مفید 3

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *