خانه علم مفید، مکانی است برای گردهمایی معلمان علوم دبستان و دبیرستان مفید، به منظور تشکیل یک جامعه حرفه‌ای از معلمان و با هدف پشتیبانی از بالندگی و تولید و نشر محتوای آموزشی و پداگوژیک در حوزه آموزش علوم.

چشم‌انداز:
چشم‌انداز خانه علم مفید مبنایی برای فضاسازی، طراحی مفهومی و تغییرات آتی و نیز بهره‌برداریِ پس از افتتاح ِ آن به گونه‌ای فعال و بهینه خواهد بود.
خانه علم مفید، مجموعه‌ای است علمی، آموزشی ِجذاب و درخور یک مرکز آموزشی مرجع و پیشرو که نماد نوآوری و میل به پژوهش و سرآمدی و آینده‌نگری در حوزه آموزش علوم است. این مجموعه فرصتی برای درخشش در حوزه آموزش علوم خواهد بود که با استناد به تجارب جهانی و نگاه به شیوه‌ها و نیازهای فرهنگی/علمی ایرانی فضایی امن و شایسته برای معلمان آینده این مرزوبوم مهیا می‌کند. این تجربه همچنین قابلیت توسعه و بالیدن در دیگر حوزه‌های دیسیپلینی با تمرکز بر نیازهای مجتمع و نیز ملی را خواهد داشت.

مأموریت:
خانه علم مفید، مجموعه‌ای است علمی پژوهشی با تاکید بر گونه‌ پژوهش در عمل به منظور طراحی و بسط “آموزش علم” و ترویج و معرفی شیوه‌های بدیل، با رویکردی تجربه‌گرا و عملی برای دست‌اندرکاران امر آموزش به‌خصوص معلمان و مدرسان علوم در همه سطوح آموزش رسمی عمومی. انتظار می‌رود این مجموعه با توسل به فناوری‌های نوین، شیوه‌های آموزشی متنوع، منابع فرهنگی، علمی و فن‌آورانه متعدد و ترجیحاً بومی در شیوه‌های آموزش و نیز اقتصاد آموزش با ایفای نقشی مؤثر و تأثیرگذار به ارتقای علمی و عملی و اجتماعی معلمان علوم بیانجامد. پژوهش، تولید محتوا، پشتیبانی از ایده‌ها و اختراعات معلمان علوم و ترویج علوم شهروندی مأموریت این مرکز خواهد بود. همچنین این مرکز بایستی بتواند به منظور ایجاد، بسط و حفظ اهداف خود جامعه علمی معلمان علوم را ایجاد و حراست کند و در ارتقای آن بکوشد.

ارزش‌های محوری:
1. پایبندی به نوآوری، کیفیت و کارآمدی در حوزه آموزش علوم؛
2. هم‌سویی با ارزش‌های توسعه پایدار و رعایت همیشگی تمامی اصول بهداشتی و سلامت فیزیکی و روانی؛
3. پوشش سرفصل‌های رسمی آموزش و پرورش و تلاش برای توسعه و ترویج آموزش علوم روزآمد و همگانی؛
4. حاکمیت نگاه علمی، پژوهشی و آینده‌نگر بر تمامی برنامه‌ها و پژوهش‌ها و فعالیت‌های خانه علم مفید.

اهداف:
1- تشکیل جامعه حرفه‌ای معلمان علوم در مجتمع آموزش مفید با تأکید بر مفاهیم بالندگی حرفه‌ای و یادگیری مادام‌العمر؛
2- ارتقای توانایی معلمان و آموزش‌گران علوم در ارائه مفاهیم علمی به دانش‌آموزان و توانمندسازی ایشان با تاکید بر شیوه‌های نوین آموزش تجربه‌گرا در حوزه علوم؛
3- پشتیبانی از تولید دانش محتوای پداگوژیک PCK)) در آموزش علوم؛
4- تولید محتوای آموزشی، برنامه درسی علوم پایه به پشتوانه پژوهش‌های نظری و عملی با تاکید بر رویکردهای کیفی و گونه پژوهش در عمل؛
5- دانش‌افزایی معلمان در حوزه علوم پایه (دیسیپلینی)؛
6- پژوهش و نشر در حوزه آموزش علوم؛
7- تولید، بسط و معرفی قابلیت‌های علم به‌مثابه یک پدیده اجتماعی جذاب و مؤثر در تولید آرامش روانی و سلامت زیستی در جامعه مدارس (خانواده مفید).